15-те най-добри храни, богати на витамин D

10766
15-те най-добри храни, богати на витамин D

Витамин D е пренебрегван, но много необходим, защото помага за абсорбция на калций, имунитета и костния растеж, но не винаги е лесно да го осигурите в ежедневието.

Все пак има някои храни, които съдържат значителни количества и ще ви помогнат за получаване на дневната доза. С помощта на малко слънце, разбира се!

Сирене

Следващия път, когато си похапвате сирене, знайте, че получавате и доза витамин D. Изберете рикота или швейцарско твърдо.

Тофу

Ако търсите растителен протеин, опитайте тофу. Освен че има 10 грама протеин на половин парче, съдържа и 120 IU витамин D, както и малко калории.

Бадемово мляко

Трябва ви само чаша бадемово мляко, за да получите 100 IU витамин D, което е 25% от дневната ви стойност. Правете с него печива, използвайте го в зърнени закуски или с кафето сутрин - възможностите са безкрайни.

Соево мляко

Не харесвате бадемово мляко? Опитайте соево. Една чаша съдържа 119 IU, дори повече витамин D от заместителя на млечни продукти на базата на ядки.

Гъби

Ако търсите зеленчуци, съдържащи витамин D, изберете гъби: сортът шийтаке съдържа 15 IU на чаша.

Овесена каша

Ето още една причина да предпочетете овесена каша за закуска. Пълнозърнестите имат прилично количество витамин D, затова си хапвайте от нея.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg