Ако ви се струва, че няма да успеете да свършите работата си в срок, вижте какви неща са способни да постигнат хората само за един ден:

В Македония засаждат 6 милиона дръвчета за 1 ден

През 2008 г. след две лета на жестоки пожари, македонците напълно осъзнавали, че горите им са в опасност. Те решили да възстановят всички загубени дървета в пожарите. Буквално.

На 19 ноември гражданите на Македония се обедини и засадили 6 милиона дървета, по три за всеки гражданин на страната.

Един от тях казва „Така, както се грижим за дома си, така трябва да се погрижим и за планетата.“ На въпроса на журналистка коя рекламна агенция е измислила този чудесен слоган, човекът отговаря „Не знам за какво говорите.“

На следващата година, когато отново пожари изпепелили много от горите, македонците пак засадили 6 милиона дървета, на следващата година засадили 7 милиона. Така, до ноември 2011 година, те са засадили 44 милиона дървета.

Ето как една малка държава от 2 милиона души, която сади по 6 милиона дървета всяка година (за един ден), изпраща много по-силно послание от демонстрациите и рекламните кампании на Запад.

Празно парче земя става град Гутри, Оклахома, за един ден

На 22 април 1889 година една празна част от прерията в Оклахома се превърнала в град с 10 000 души население между обяд и залез слънце.

Такива били законите по онова време, че всеки можел да краде земя от индианците, да си разпъне палатка, където си иска и да нарече земята негова. Обаче поради някаква причина, границите на щата не били отворени до 22 април 1889 г. Така, в деня преди 22-ри април, хиляди хора се събрали до границата на щата и чакали да дойде 22-ри, в готовност да се впуснат като купувачи в Walmart в Черния петък.

Когато дошъл денят, всички потеглили с коне, каруци или влак навътре в територията на Оклахома. Много от тях слизали на първата гара – Гутри. Там вече имало нелегално преминали границата, които си опъвали лагери.

Още на първия ден населението на град Гутри нараснало от 0 до 10 000 души.

До полунощ вече имали проправени пътища и се водели преговори за местно правителство.

Само 4 месеца по-късно в града вече имало 6 банки, 16 бръснари, 17 дърводелци, издавали се 5 вестника, 15 хотела, 19 аптеки, 22 компании за дървесина, 39 лекари, 40 ресторанта и разбира се – 81 адвоката.

Ето това е американска предприемчивост!

Ford строи по един бомбардировач на час по време на Втора та световна война

По време на Втората световна война Ford обещали да доставят повече самолети, отколкото можели да направят. Фабриките работели денонощно, за да доставят по един B-24 на ден. Направата на всеки един самолет означавала хиляди работници, които трябвало да сглобят машина от 100 000 компонента (без помощта на компютър и съвременна техника). И всичко това с много по-малко работници, отколкото имало във фабриката преди да започне войната.

И това не е всичко – наложило се продукцията да ускори – от един бомбардировач на ден до един на час! Това се случило, благодарение на голямата уста на Чарлз Соренсон, вицепрезидент на компанията, който по време на инспекция на завода казал на служителите, че не е доволен от работния процес. Те го предизвикали да го подобри, ако може. Той прекарал цяла вечер в измисляне на план за това как може сглобяването да стане по-бързо и на другата сутрин го представил. Заводът Willow Run този ден произвеждал по един самолет на час. До края на войната този завод бил произвел общо 8 685 бомбардировача.

Гражданите на Айова построяват 600-километров път в обедната си почивка

В началото на 20-ти век американците открили колите и разбрали, че да ги шофират по трева и кални пътища не е много забавно.

В Щата Айова решили да се захващат за работа и да построят път от единия до другия край на щата. Първоначално мислели това да стане за около седмица.

Хората, които живеели по трасето, се запасявали с месеци с провизии и в една събота, през 1910 година всички отишли на мястото на шосето в 9 сутринта и се заели с работа. Те построили 600-километрово шосе за около час.

Чак 8 години по-късно обаче, пътят бил официално признат и вписан в републиканска мрежа. Явно бюрокрацията не била на нивото на физическия ентусиазъм на гражданите.

16 километра ж.п. линия построена за по-малко от 12 часа

Трансконтиненатлният железопътен път в западните щати е завършен през 1869 година. Построен е от две компании – едната започнала строежа от източната част, а другата от западната.

Двете компании доста се конкурирали, като в един момент от едната -

Union Pacific се похвалили, че са построили 7.2 километра ж.п. линия за един ден. Тогава шефът на другата компания Central Pacific наредил на своите хора да бият този рекорд. Така те поставили 9.6 километра за един ден.

От Union Pacific отговорили с 13.6 километра за един ден. Работният ден започнал в 3 сутринта за хората, като те имали само няколко часа за спане.

Оставали само 22.4 км до завършване на проекта. Директорът на Central Pacific се обзаложил с директора на Union Pacific на 10 000 долара, че неговите момчета ще направят 16 километра за един ден. На следващия ден в 7:15 сутринта ирландски и китайски имигранти се скъсали от работа, за да спечелят 10 000 долара на богатия си шеф и да докажат, че са най-добрите ж.п. строители на света.

В 7 вечерта те били готови с 16 километра отсечка, по която можело да се кара влак със скорост 64 км/час. Те строели със скорост 1.6 км в час. Дори днес, със съвременната техника, 16 километра за 12 часа е изключително постижение.

Съюзниците строят плаващ град за един ден

На 6 юни 1944 година започнала операция Нептун по време на Втората световна война. Съюзниците напредвали в Европа, но им трябвали повече войници и ресурс.

Проблемът бил в това, че военните кораби имали нужда от пристанище, а военните действия били в един пуст плаж в Нормандия. Всички пристанища за големи кораби били в ръцете на германците. За това Съюзниците решили да си донесат пристанищата. Това били изкуствени сглобяеми структури, построени от циментни блокове, потънали кораби, дървета и други парчета. Те били съединявани, сглобявани и местени, когато и където трябва – нещо като гигантско Лего.

Всяко едно пристанище било дълго 1.6 километра и приличало на плаващ град, със свое депо, док и път, по който можело да мине танк.

Основите на плаващия град били поставени за един ден, а целия град бил готов за седмица. За 109 дни в този град акостирали 2.5 милиона войници и 17 милиона тона оборудване.