Акциите на China South Locomotive поскъпнаха с 58% над цената си на първичното публично предлагане при борсовия си дебют днес.

Най-високата цена, достигната от акциите на компанията, бе при ниво от 4 юана за брой, като те приключиха с 10.6% под нивото им на отваряне, или при 3.45 юана.

Акциите на компанията бяха пласирани при ниво от 2.18 юана на проведеното първично публично предлагане по-рано.

Силният дебют бе малко изненадващ, на фона на слабостта на китайските акции от началото на годината, като индексите са се понижили с около 55% за посочения период.

Днес индексът Shanghai Composite Index завърши с понижение от 5.3%, воден от спада на акциите на рафинериите и петролните компании.

Много от пазарните наблюдатели се опасяват, че стартът на търговията с акциите на компанията не съвпадна с най-добрия за борсата момент, което може да доведе до по-нататъшно понижение през следващите дни.

China South Locomotive е набрала 6.54 млрд. юана (953 млн. долара) в Шанхай. Цената на акциите е в горната част на предварително определения диапазон, а IPO-то е били презаписано 347 пъти. Компанията е продала 3 млрд. акции на борсата в Шанхай, които съставляват 26% от капитала й, на цена от 2.18 юана за брой.

China South Locomotive, която строи локомотиви и вагони, има натрупани поръчки на стойност 68.4 млрд. юана до март, според проспекта на компанията, публикуван на уебсайта на Хонконгската фондова борса. Компанията, заедно с China North Locomotive & Rolling Stock Corp., контролира 95% от пазара на железопътни превозни средства в Китай.

Правителството на най-многолюдната държава в света е отделило 2 трлн. юана (256 млрд. долара) за разширяване и обновяване на железопътната мрежа в периода между 2006 и 2020 г., според доклад на Macquarie, публикуван миналия месец. Китай удължава и електрифицира железопътните и градските си мрежи, повишава скоростта на пътническите влакове и заменя старите вагони.

Средствата, набрани от компанията в Хонконг и Шанхай, възлизат общо на 1.49 млрд. долара, което е второто най-голямо IPO на китайска компания тази година, показват данни на Bloomberg. Първичното публично предлагане на China Railway Construction Corp. беше най-голямото, набирайки 5.7 млрд. долара в Шанхай и Хонконг в периода февруари-март.