Опитите на нискотарифната Ryanair напоследък “да не ядосва хората без причина”, както шефът на компанията Майкъл О'Лиъри описа най-новата й бизнес стратегия, включват и промяна на дразнещия звук, с който се известяваше пристигането на полета навреме.

Пътниците може да сметнат новата оркестрова мелодия за също толкова дразнеща. Ако обаче резултатите на Ryanair са някакъв показател, новото намерение на компанията да се отнася към пътниците като към приятели, а не като към врагове, се отплаща повече от добре, пише Economist.

Печалбата скача с две трети за финансовата година до март, достигайки 867 млн. евро. От компанията обявиха, че се надяват броят на пътниците да се увеличи с още 10% през тази година.

От ирландския авиопревозвач твърдят, че “са се влюбили в клиентите” и са загладили много от по-острите си ръбове. Компанията е намалила някои от безбожните си такси и налаганите наказателни плащания. Тя позволява на пътниците да качат допълнителен малък багаж на самолета.

Подобно на много от нискотарифните компании, Ryanair в момента определя места на пътниците вместо те да са на свободен принцип, което дава предимство на по-нахалните пътници с по-големи лакти. Компанията също така предлага гъвкаво ценообразуване, промени някои от разписанията си и лети с повече самолети до по-големите и по-добре разположените летища, за да привлича и хора, които пътуват по бизнес.

Да си по-любезен обаче си има цена. Отстъпването на позицията си на най-подлата авиокомпания със сигурност ще вдигне разходите на Ryanair и цените на билетите. Според някои оценки, билетите й са поскъпнали средно с около 12% през 2014 г. - първата година, в която компанията се държи любезно с пътниците. От Ryanair твърдят, че това не е вярно и че цените на билетите й все още падат.

Рисковете за превозвача са, че той следва модела на първия нискобюджетен превозвач от другата страна на Атлантическия океан - Southwest Airlines. С наближаването на 50-ата годишнина на щатския превозвач самолетите на компанията остаряват, а броят на пътниците пенсионери се увеличава.

Ryanair празнува 30-ия си рожден ден през 2015 г. Преди време О'Лиъри нарече пътниците с наднормено тегло “дебели копелета на борда”. Основната цел на Ryanair пък трябва да бъде самата тя да избегне отпусната средна възраст.