Има най-различни начини, по които активността ви в интернет и в социалните медии може да бъде следена, но може би ще се изненадате колко малко всъщност трябва да направите, за да може множество субекти да получат много информация, част от нея дълбоко лична за вас.

Група учени от Комумбийския университет са проследили над 3.5 милиона потребители на Facebook, за да видят как биха реагирали на внимателно подбрана реклама въз основа на техния психологически профил – информация, която е била получена от темите, които те са харесвали или са следвали.

“Напасването на рекламното съдържание към психологическите характеристики на хората е довело до 40% повече кликвания и до 50% повече покупки, в сравнение със случаите, в които това не е било направено, или пък са били показвани неперсонализирани послания,” обяснява авторът на проучването Сандра Мац.

Например, при една марка козметични продукти екстровертите реагирали по-благоприятно на реклами, които представяли екстровертни интереси, като група жени, които са на парти с рекламно послание “Танцувайте сякаш никой не ви гледа (но всички гледат).”

В същото време, интровертите били по-склонни да кликат на реклами с по-интровертни занимания, като образът на жена, която прекарва времето си сама, с рекламното послание “Не е нужно красотата да крещи.”

От една страна, данните показват как компаниите може да бъдат по-ефективни в достигането на потребители въз основа на модифицирането на рекламите, така че да им се харесват.

От друга страна, това показва как всяко нещо, което потребителите на социалните медии предприемат, се използва за създаването на клиентско изживяване, което може да бъде разглеждано като много изискано или много добре изчислено, в зависимост от това кого питате, пише Entrepreneur.

Както Мац отбелязва, проучването разглежда по-общия въпрос за отговорното използване на този тип данни. “Нашите резултати показват как психилогическото масово убеждение може да бъде използвано за манипулирането на хората да се държат по начини, които не са нито в техен интерес, нито в интерес на обществото.”