Наскоро приключи работата по най-дългия и най-дълбокия железопътен тунел в света.

Тунелът Готард представлява един невероятен инженерен подвиг.

Работници са прокопали над 150 км тунели в Алпите, за да свържат двата швейцарски града Ерстфелд и Бодио.

Основната цел на тунела е да транспортира повече хора и най-вече товари през Алпите, за да се намалят катастрофите и лошото влияние върху природата на от камионите, които се движат по пътищата из планината.

Вижте няколко невероятни факта за този огромен тунел:

Тунелът е дълъг 21 пъти колкото моста Голдън гейт в Сан Франциско, според CNN. Той се състои от две отделни еднопосочни железопътни линии, западна и източна, които са с дължина от по 57 км. Общата му дължина, заедно със спомагателните галерии, е над 150 км.

За прокопаването на тунела е изкопана скална маса, която е достатъчна за построяване 5 пирамиди като Хеопсовата, според SwissInfo. Работниците са използвали специални пробивни машини, за да изкопаят над 31 млн. тона скална маса.

Използваният бетон при строителството на тунела е около 130 000 куб. м., което стига за да бъдат запълнени 52 басейна с олимпийски размери, според CNN.

Това също така е най-дълбокият тунел в света, като той минава под 2 км. твърда скала. За сравнение, японският тунел Сейкан, който е вторият най-дълъг и най-дълбок в света, е на дълбочина от едва 230 м.

Дължината на използваните в тунела медни кабели е колкото разстоянието от Мадрид до Москва, според CNN. Близо 3 600 км. медни кабели са използвани в тунела.

Влаковете, които преминават през тунела, ще се движат със скорост от до 250 км/ч, което е възможно, тъй като той е почти напълно прав по цялото си продължение, вместо да криволичи из Алпите.

Целият проект е на стойност 10.3 млрд. долара, или около 9.8 млрд. швейцарски франка и е финансиран изцяло от Швейцария.

От 1999 г. насам близо 2 000 работници са работили по тунела денонощно. Да се строи тунел под Алпите е трудна, а понякога и опасна работа. Осем души са загинали по време на строителството, според Discovery News.