В студио в Ню Йорк бразилският супермодел Лаис Рибейро се готви за представянето на тазгодишния Fantasy Bra на Victoria’s Secret. Това е най-високата чест, когато става дума прочутата модна марка, нещо като Нобеловата награда за мир в света на бельото.

Всяка година дизайнът на сутиена се променя, както и Ангелът, който го представя. Тазгодишното филигранно творение беше създадено от деликатно 18-каратово злато, обсипано с над 600 карата големи сапфири, диаманти и син топаз, съчетано с осеян със скъпоценни камъни колан.

„Беше създаден според моите форми. Не е тежък. Мисля, че трябва да го отнеса у дома“, шегува се 27-годишната Рибейро.

Моделиерите работили 350 часа само по създаването на дизайна и снощи, когато Рибейро се качи на модния подиум за ежегодното Модно шоу на Victoria’s Secret в Шанхай, с нея вървеше бодигард, който държеше под око скъпоценния комплект бельо, оценяван на 2.64 млн. долара.

Публикация, споделена от Victoria's Secret (@victoriassecret) на

Може да звучи много, но това е само една от милионите цени, които съпътстват шоуто. В спектакъла миналата година в Париж участваха 51 модела, сред които Кендъл Дженър, Ирина Шейк, Джоан Смолс и сестрите Хадид. Те представиха 82 модела и 43 чифта крила, а подготовката за продукцията продължила 18 месеца.

Екипът беше във френската столица две седмици по-рано, за да изгради сцената, превозвайки оборудването с 45 камиона, придружени от въоръжена охрана, полицейски кучета и бодигардове. Всеки един от моделите, които преминаха по модния подиум, получи шестцифрено заплащане.

Това беше най-скъпото модно шоу в историята. Смята се, че цената му е била 26.4 млн. долара, пише New York Times. Това е над сто пъти повече от обичайните разходи за обикновено (и все пак също скъпо) модно шоу. Струва ли си инвестицията?

Шоуто трябва да продължи

Ще ви простим, ако смятате, че шоуто на Victoria’s Secret съществува, за да продава бельо, защото до известна степен това е точно така. Бизнесът на модната марка е доста голям, като всяка финансова година тя продава стоки на стойност близо 10 млрд. долара. Печалбата е 1.5 млрд. долара.

Публикация, споделена от Victoria's Secret (@victoriassecret) на

Най-доброто тримесечие на гиганта в бельото е четвъртото, което съвпада с излъчването на шоуто през ноември и със сезонните продажби и промоции, включително за Деня на благодарността, Черния петък и Коледа. Разумното маркетингово решение за провеждане на шоуто в Шанхай цели да стимулира продажбите на китайския пазар за бельо, оценяван на 22.5 млрд. долара.

Така че, да, модното шоу продава бельо. Но това, което наистина продава, е начин на живот и това е причината да влага 26.4 млн. долара в блестящи супермодели, стилисти, охрана и спрей за коса.

„Когато искате да вземате много пари за даден продукт, трябва да продавате нещо повече от памучно бельо. Трябва да продавате това, че така ще си осигурите достъп до различен начин на живот, това прави продукт от основна необходимост много секси и забавен“, казва пред Forbes модният анализатор Бриджит Вайсхаар.

Да правиш пари с пари

Шарън Търни, президент и генерален директор на Victoria’s Secret, казва, че цената е съвсем оправдана. „Не е чак толкова много, колкото си мислите и в действителност разходите се отплащат над пет пъти“, споделя тя пред Forbes.

Част от това е договорът за лиценз със CBS в Америка и Channel 9 в Австралия. CBS е платила над 1.3 млн. долара за правата за излъчване на шоуто, което носи телевизионна аудитория от над 500 млн. зрители в 158 страни от цял свят. 30-секундна реклама по време на излъчването на модното ревю струва повече от 264 000 долара.

Билетът за събитието струва най-малко 18 494 долара и в него не са включени разходите за пътуване и настаняване. Това е цената само за влизането ви през вратата и мястото ви на втория или третия ред. Първият ред е запазен за почетни гости, звезди и партньорите на Ангелите като Адам Лавин, съпруг на Бехати Принслу.

Victoria’s Secret взема пари и за корпоративни партньорства. През 2015 г. шест марки, сред които Swarovski и Fujifilm, трябваше да платят 33 000 долара за шанса да наводнят бекстейджа с продуктите си и може би някой от Ангелите да вземе този фотоапарат Polaroid и да направи снимки с него.

На миналогодишното шоу общият брой на последователите в Instagram на моделите, преминали по модния подиум, достигна 164 милиона души.