Британският мобилен оператор ЕЕ беше глобен с 2.7 млн. паунда (3 млн. евро) от телекомния регулатор Ofcom заради надписване на сметките на десетки хиляди клиенти, съобщава ВВС.

Регулаторът установи, че най-големият мобилен оператор във Великобританияе нарушил правилата два пъти. Потребители, които се обадили на номера за обслужване на клиенти 150, докато били в роуминг в ЕС, били таксувани неправилно така, сякаш са се обадили в САЩ.

Това означава, че клиентите са плащали по 1.20 паунда (1.37 евро) на минута вместо 19 пенса (0.22 евро). В резултат на това над 32 145 клиенти получили надписани сметки на обща стойност 245 000 паунда (280 000 евро).

Въпреки че обажданията и SMS-ите на номер 150 в рамките на ЕС станаха безплатни от 18 ноември 2015 г., ЕЕ продължила да таксува над 7600 клиенти до 11 януари 2016 г. Те получили надписани сметки на обща стойност 2203 паунда (2520 евро).

„Разчитаме на големите компании да поправим основните неща и това включва изчисляването на правилни сметки..., открихме цял списък от грешки“, заяви Линдзи Фъсел, директор на отдел „Обслужване на клиенти“ в Ofcom.

Глобата ще бъде предадена на финансовото министерство. В отговор на въпрос дали глобяването на компании работи, Фъсел заяви: „Смятаме, че това е значителна глоба и тя е добро възпиращо средство“.

ЕЕ съобщи, че приема заключенията на регулатора и се извинява безрезервно на засегнатите клиенти. Повечето клиенти са получили парите си, въпреки че компанията все още не е установила самоличността на 6900 души, които са получили надписани сметки на обща стойност над 60 000 паунда (68 000 евро).

ЕЕ дарила около 62 000 паунда (70 000 евро) за благотворителност, но Ofcom наредила на компанията да продължи опитите за откриване и възстановяване на парите на всички клиенти с надписани сметки.

През октомври регулаторът глоби Vodafone с рекордната сума от 4.6 млн. паунда (5.2 млн. евро) за сериозни нарушения на правилата за защита на клиентите.

Снимка: Pixabay.com