Как Instagram променя пътуването?

5017
Как Instagram променя пътуването?

© Instagram

Пухкави сиви облаци се стелят над Одда, Норвегия, отрязавайки се в спокойните сини води на езерото Рингедалсватнет.

На повече от 600 метра височина турист е седнал на скалата Тролтунга, а краката му висят във въздуха.

Не се виждат никакви други хора наоколо, поне Instagram ви кара да смятате така, пише National Geographic.

 

 

To celebrate both my 100th upload and 1000 followers today, i'm reuploading one of my alltime favourite moments and pictures. This shot was taken in summer 2015, after i finished school and went on a 7 weeks holiday traveling through Europe with my closest friends. Besides going surfing in France and Wakeboarding in Sweden, we also got ourselves on a 10 days roadtrip through Norway. After hiking 11 km up to worldfamous Trolltunga Rock, i finally got to have this incredible shot of me taken. #trolltunga #rock #cliff #norway #roadtrip #hiking #mountains #scandinavia #europe #travelingeurope #lake #abyss #danger #daring #adventure #scary #travelgram #traveler #travelingram #travel #traveling #backpacking #backpack #backpacker #gapyear #goodlife #lifeisgood

A photo posted by Lukas Herbst (@lukeawetumn) on

Това, което не разкриват снимките на култовата гледка, е дългата върволица от туристи, които чакат на скалистия терен всяка сутрин, нетърпеливи да получат шанс да уловят своята версия на популярния кадър в Instagram. Между 2009 и 2014 г. посетителите на Тролтунга са се увеличили от 500 до 40 000 и според мнозина интересът е стимулиран именно от сайта за споделяне на снимки.

Instagram, който вече е на шест години, има над 500 милиона активни потребители, които споделят средно 80 милиона снимки на ден. Явно хората имат интерес към снимките и той влияе на решенията им за пътуване.

„Виждам желанието да избягат на тези места, да направят нещо истинско, защото повече от всякога хората са заровени в телефоните си. Но откъде да намерят вдъхновение за пътуванията си? Instagram“, казва фотографът Кори Арнълд.

Доказателството е в цифрите. Например през 2015 г. туристическият борд на малкия алпийски град Уанака в Нова Зеландия започна да кани „хора, оказващи влияние“ - потребители на социалните мрежи с голям брой последователи, които задават тенденциите, за да разкажат за приключенията си. Резултатът – 14% растеж на туризма в страната, най-бързия, регистриран някога.

Според туристическия борд в Уанака инвестицията в хората, оказващи влияние, постигнала невероятна възвръщаемост. „Струва ми се, че следенето на фотографи в Instagram дава по-правдиво впечатление от търсенето на вдъхновение в туристическа брушура“, казва Йохан Лолос.

Той започнал кариерата си като платен туристически фотограф, след като продал публикации в Instagram за настаняване и преживявания в Лейк Уанака.

 

 

Welcome back @lebackpacker#lovewanaka #nzmustdo

A photo posted by Lake Wanaka, New Zealand (@lakewanakanz) on

В това се състои ефективността на Instagram като маркетингов инструмент. Хората са ангажирани с Instagram десет пъти повече, отколкото с Facebook, поради което 48.8% от марките в САЩ присъстват в сайта за споделяне на снимки. Очаква се през 2017 г. броят им да нарасне до 70.7%.

“Сега сме на по-малко от десет клика разстояние от откриването на снимка в Instagram до закупуването на билет до мястото, което сме видели на снимката“, казва Крис Бъркард, фотограф с над два милиона последователи в Instagram. “Срещал съм хора, които са пътували до разни места заради фотографиите ми...Това не се случваше преди десет години“, споделя той.

Това споделяне на преживявания не само създава общности, в които хората могат да се свържат и да споделят живота ни, но също така може да насочи вниманието към значителни социални и екологични проблеми. „Единственият начин да накараме хората да се поинтересуват от тези места, е ако предизвикваме желание у тях да ги посетят“, казва Бъркард.

Но какво се случва, ако нещо намери отзвук сред твърде много хора? Може би най-тъмната страна на Instagram е, когато отваря вратата за пренаселване и нанасяне на щети на природата. „Много хора все още са твърде големи егоцентрици. Те искат да покажат, че водят някакъв съвършен живот, което е доста глупаво“, отбелязва фотографът Трей Ратклиф.

Най-популярните филтри в Instagram през 2016 г.Instagram филтрите дават възможност дори и на най-начинаещите фотографи да публикуват впечатляващи снимки само чрез едно докосване на екрана на смартфона

Може би най-трагично е, когато желанието да копираме преживяване става на огромна цена. През 2015 г. 24-годишна студентка от Австралия загубила равновесие, паднала и загинала, докато се опитвала да пресъздаде култовата снимка на Тротунга.

През 2014 г. полска двойка пресякла бариерата за безопасност в Кабо да Рока, Португалия, за да си направи селфи и паднала от ръба на скалата. Сайтове от цял свят съобщават за сходни инциденти с туристи, които пренебрегват знаците и предупрежденията за безопасност.

Какво е решението? Бъркард смята, че всички ние сме отговорни да публикуваме истински снимки от местата, които посещаваме. Отговорът е не да спрем да пътуваме, а да пътуваме разумно. Опитайте да посещавате места, които не са показвани и споделяйте собствените си преживявания, вместо да опитвате да копирате други, съветва Бъркард.

„Мисля много за ролята на социалните мрежи в туризма. Сега можете да организирате почти изцяло преживяванията си въз основа на снимките, които виждате онлайн, а това е неестествен подход към пътуването. Питам се какво ли става с изследването на непознати места“, допълва фотографът.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg