Руският военноморски флот съобщи за необичаен инцидент.

Командирът на разрушителя Беспокойни откраднал двете бронзови витла на плавателния съд, докато бил на сух док на пристанището в Калининград, съобщава агенция Интерфакс, цитирана от електронното издание The Drive.

Сюжетът на историята изглежда като изваден от сценария на холивудска криминална комедия, но според разследващите органи престъплението е реален факт.

То се е случило в периода, след като Беспокойни бил оставен на сух док в кораборемонтния завод Янтар в Калининград. Пристанището е отделено от територията на Русия и се намира на брега на Балтийско море между Полша и Литва. Там е базирано и командването на руския Балтийски флот.

Разрушителят Беспокойни трябвало да бъде ремонтиран, след което да се превърне в плаващ музей.

По време на ремонта обаче двете бронзови витла, всяко от които тежи по над 13 тона, били подменени с други, направени от по-евтин метал. Очевидно извършителите смятали, че смяната няма да бъде забелязана, тъй като, така или иначе, реконструкцията на кораба предвиждала премахване на задвижващия механизъм.

Целта била корабът да остане на вода, но без да има възможност да се придвижва на собствен ход.

Оригиналните бронзови витла се оценяват на около 39 милиона рубли, или около 520 000 щатски долара. За да прикрият следите от кражбата, командирът и съучастниците му подменили двата детайла с други, които били много по-евтини и некачествени като изработка.

Имената на извършителите не се съобщават.

За много хора изчезването на детайли с обща маса от 26 тона може да изглежда невероятно, но в Русия това не е първият подобен случай. През 2008 г. в източния град Хабаровск 200-тонен метален мост беше разглобен, нарязан и предаден за скрап.

А през 2016 г. общински служител от Коми беше обвинен в кражбата и препродажбата на 7000 бетонни плочи, които били част от път с дължина от близо 50 километра.

Самият разрушител Безпокойни вече е "пенсиониран" и в момента се намира във военноисторическия музей в Кронщад, близо до Санкт Петербург.

Той става част от Балтийския флот на 28 декември 1991 г., или само два дни след официалния разпад на Съветския съюз.