Най-големият производител на влакове в Китай, China South Locomotive & Rolling Stock Corp Ltd, планира да привлече 1.5 млрд. щатски долара от първично публично предлагане в Хонконг и Шанхай.

Компанията планира да набере 6.54 млрд. юана (956 млн. долара) в IPO в Шанхай чрез предлагане на 3 млрд. акции клас A, или 30% от неговия акционерен капитал, в предложен ценови диапазон от 2.1 до 2.18 юана за една акция.

Фирмата, която също започва своето роудшоу за хонконгското IPO в понеделник, възнамерява да пласира 566 млн. щатски долара чрез продажба на 1.6 млрд. акции клас H на цени от 2.49 до 2.76 хонгконгски долара.

В Хонг Конг мениджъри по предлагането са Macquarie Bank и China International Capital Corp. Приходите ще бъдат използвани за нови технологии, разширяване на капацитета, изграждане на заводи и придобиванията в чужбина.

CICC и Macquarie очакват компанията да увеличи нетната си печалба 134% до 1.43 млрд. юана през 2008 г., както и още 34% до 1.9 млрд. юана през 2009 г.

CICC заяви в доклад, че China South Locomotive е изправена пред рисковете от прекомерната зависимост от Министерството на железопътния транспорт, разходите за суровини и рискове от технологичен внос.

Индикативната цена в Хонг Конг част представлява съотношение от 17.6 до 19.6 пъти прогнозните печалби за 2008 г., или 13.2 до 14.7 пъти тези за 2009 г.

За сравнение, дъщерната компания Zhuzhou CSR Times Electric Co Ltd се търгува при 18.7 пъти прогнозата за 2008 г., докато френския производител на високоскоростни влакове Alstom и големият производител на пътнически влакове в света Bombardier Inc се търгуват съответно при съотношения 22.6 и 27.5 пъти.

Компанията стартира предлагането си въпреки лошите пазарни условия, като Shanghai composite index губи 46.7% от началото на годината.

IPO-то за 6 млрд. долара на China State Construction Engineering Corp - одобрено в началото на юни и най-голямото в Китай досега през тази година - вече беше отложено за повече от месец.