Китай, Индия и Русия са страните с най-бързо развиващи се луксозни пазари, пише руският в. "Ведомости", позовавайки се на консултантската компания Bain & Company.

Пазарът на луксозни стоки в трите страни е нараствал през последните години с 15-20%. За 2011 г. лукс пазарът в Китай се оценява на 12.9 млрд евро.

В Русия годишните продажби на луксозни стоки варират от 5 млрд. до 7 млрд евро. Bain & Company прогнозира, че тази година световният пазар на луксозните стоки ще нарасне с 6-7%.

В средата на март компанията McKinsey публикува изследване, от което се вижда, че 45% от лукс пазара на Русия се падат на алкохолните напитки, информира БГНЕС.

Става дума за водка с цена от 70 долара нагоре за бутилка или друг алкохол с цена най-малко 80 долара за бутилка. 36% от руския пазар на лукса се пада на облеклото. Делът на бижута, часовници, електронни устройства и кристални изделия заема едва 3%.

По данни на McKinsey в Индия 76% от лукс стоките се падат на украшения, часовници и планшети, в Китай тази категория лукс предмети представлява 51%, а в Бразилия 17 на сто. BRICS включва Бразилия, Русия, Индия, Китай и Република Южна Африка.