От шоколад до секс играчки: Адвент календарите като машина за печалби
Адвент календарите са новата мания за печалба на търговците, а Коледните и Новогодишни празници са най-подходящия момент за това, пише Euronews.
"Тенденцията търговците на дребно да продават "шикозни" календари на високи цени набира сериозна популярност през последните години", обяснява експертът по потребителски въпроси Сю Хейуърд.
Повечето брандове използват тази нарастваща тенденция като маркетинг инструмент, за да подтикнат клиентите си да открият по-голямо разнообразие от продукти, които обикновено биха пренебрегнали.
На практика, никой не би излязъл от магазин за чай с 25 различни вида Earl Grey например, но придобиването на такава гама от вкусове е много по-достъпно благодарение на малките мостри, включени в постоянно разрастващия се бизнес с календари.
Адвент всъщност идва от латински език и обозначава периода на очакването и подготовката за Рождество Христово.
С днешна дата, традиционният адвент календар си остава този с различни видове шоколад, който е и най-популярният вариант за подарък за празниците.
Кампаниите с подобни продукти започват още през ноември, особено в социалните мрежи, които изобилстват от разнообразни предложения.
Мислене извън кутията
"Някои адвент календари струват много повече, отколкото хората могат да си позволят за коледен подарък", казва Хейуърд.
Луксозната модна марка Dior например предлага календар за 600 евро, пълен с козметични продукти и ароматни свещи.
Понякога пазаруването става и палаво. Уебсайтове, специализирани в продукти за възрастни, също предлагат скъпи варианти, в които двойки или отделни хора могат да си подарят календар със секс играчки за целия сезон до празниците.
Въпреки че тези нестандартни адвент подаръци може да изглеждат извън обичайния ценови диапазон на клиента, често зад тези 24 вратички се крие страхотна сделка.
Хейуърд препоръчва "да мислите извън кутията" и да виждате отвъд това, което може да изглежда скъпо на пръв поглед: "В някои версии на козметични продукти всъщност се крият продукти, които струват много повече от цената на календара. Така че, ако си купите един от тях, отворите го и подарите лакомствата като коледни подаръци, това може да ви спести пари от сметките за пазаруване."
Въпреки че по-луксозният календар може да струва голяма сума наведнъж, той позволява на клиентите да закупят селекция от продукти за част от пазарната им стойност.
Например Passage du Désir, уебсайт, специализиран в секс играчки и бельо, предлага календар за двойки за 189 евро, докато всички артикули, закупени поотделно, биха стрували над 600 евро.
Коледно забавление за възрастни
Всъщност предложението на Passage du Désir показва как почти всеки бизнес може да се възползва от стратегията на адвент календар.
Passage du Désir пуска първия си секс календар преди 4 години и е използвала услугите на инфлуенсъри, за да го популяризират, като понякога дори си сътрудничи с тях при избора на артикулите, които ще бъдат включени в календара.
"Той ви запознава с практики, които иначе не бихте се осмелили, като например да правите любов с аксесоар като белезници", казва основателят на Passage du Désir Патрик Прюво. "Възрастните също искат да се поглезят за Коледа".
Откакто пуска секс календара, ноември се превръща в най-силния месец за продажби на марката: "20% пред декември, който исторически е най-силният ни месец в годината, като се има предвид, че сме бизнес, ориентиран към подаръците", каза Прюво.
Увеличавайки продажбите за търговците на дребно и спестяванията за клиентите, адвент календарите не само отразяват разнообразните вкусове на потребителите, но и демонстрира креативността и иновациите на компаниите, добавяйки нещо ново в обратното броене до Коледа.