В много отношения Ейми Пекам изглежда като типичната 60-годишна баба. Тя обича да говори за четирите си деца и за благотворителната си фондация, която подкрепя различни инициативи, свързани с опазването на околната среда, образованието и изкуствата.

Двете ѝ дъщери работят заедно с нея за развитието на семейния бизнес. Този бизнес обаче е малко необичаен за жена на нейните години - търговия с марихуана, пише Marketwatch.

Пекам е изпълнителен директор на Etain - единственият доставчик на марихуана за медицински цели в Ню Йорк, който е собственост на жена. Освен това тя предоставя услуги и като "канабис ментор" на по-млади хора от нея, основно жени, които имат желание да се занимават с този бизнес.

"Хубаво е да си "старши" в бизнеса с марихуана. В него има и много млади участници, които ме наричат "мамче", шегува се Ейми Пекам.

Тя не е единственият пенсионер, който работи в тази сфера. 65-годишният Стив Тренк от Скотсдейл, Аризона, има богат професионален опит в здравеопазването, финансите и авиацията. Той обаче гледа съвсем сериозно на своето начинание в "джойнт" бизнеса.

"Това е възможност да направя нещо хубаво за обществото, като в същото време генерирам добри печалби", казва той.

А възможностите за печалба наистина не са за подценяване, имайки предвид, че легалното потребление на канабис се очаква да достигне 17 милиарда долара тази година, а през 2022 г. да надхвърли 30 милиарда, пише още изданието.

Стив Тренк е сред управляващите партньори на Tech Holdings, който инвестира в над 50 компании от "зеления" сектор. На въпроса как неговото семейство гледа на неговия бизнес, той отговаря: "Всички смятат, че е много яко!".

Канабисът става глобална индустрия, но не всички са в игратаПрез тази седмица се очаква Конгресът в Мексико да започне обсъждане на законопроект за легализиране на марихуаната


Възрастните хора засега са малцинство в бързо разрастващата се канабис индустрия, но броят им прогресивно се увеличава. Някои от дистрибуторите, особено тези, които работят с по-възрастна клиентела, целенасочено търсят хора в напреднала възраст за промотирането на своите продукти.

Същото важи и за групата на потребителите. Броят на хората от поколението на т. нар. "бейби бумъри" (родените в двете десетилетия след Втората световна война от средата на 40-те до средата на 60-те години на миналия век), които легално употребяват марихуана, е нараснал с 25% за последната година, по данни на платформата Eaze, цитирани от Marketwatch.

Те харчат и най-много пари за тази цел - средно по 95 долара на месец. Това е с над 50% повече от разходите на поколението Z (родените в края на 90-те години и началото на XXI век). Една от причините е, че медицинската марихуана може да бъде от голяма полза за възрастните хора.

Проучване на здравния департамент на Bloomberg School твърди, че при над 55% от възрастните хора симптомите на едно или повече хронични заболявания могат да бъдат облекчени с употребата на продукти от канабис.

А ролята на пенсионерите в бизнеса с марихуана не се изчерпва само с продажбата на медицински изделия. 55-годишният Ед Кийтинг е един от съоснователите на платформата Cannabiz Media. Тя е създадена през 2015 г. и представлява каталог на всички компании, които имат лицензи за разпространение и търговия с канабис в САЩ и Канада.

"Бях съкратен в разултат на реорганизация в компанията, в която работех. Още на следващия ден се впуснах в новото си начинание", разказва Кийтинг, който преди това е работел в сферата на рекламата и маркетинга.

Той има намерение да се занимава с тази дейност поне още 10 години. Според него възрастните хора имат едно голямо предимство, навлизайки в този бизнес - дългогодишния си опит.