Тайгър Уудс скъса с Nike – краят на едно 27-годишно партньорство
Тайгър Уудс скъса с Nike след продължително 27-годишно сътрудничество между една от легендите в голфа и най-голямата компания за спортни облекла в света.
"Преди повече от 27 години имах щастието да започна партньорство с една от най-емблематичните марки в света", написа Уудс в X, добавяйки, че историята "със сигурност ще има още една глава".
Nike пък се сбогува с него в Instagram:
"Тайгър, ти отправи предизвикателство към конкуренцията, стереотипите, условностите, стария начин на мислене. Ти предизвика цялата институция на голфа. Предизвика ни. И най-вече себе си. И сме ти благодарни за това предизвикателство".
След разпространението на тази новина, разбира се, се появиха първите спекулации с кого ще подпише легендарният голфър след края на договора си с Nike.
Един от спряганите брандове е популярната швейцарска марка маратонки ON Running, но нейният главен изпълнителен директор Марк Маурер е категоричен, че подобен договор не е на дневен ред, пише CNN.
— Tiger Woods (@TigerWoods) January 8, 2024
През 1996 г. Nike пуска емблематична реклама, базирана на професионалния дебют на Уудс на турнира Greater Milwaukee Open, а през 2000 г. голфърът подписва петгодишен договор за спонсорство с водещия производител на спортно облекло. Стойността му се оценява на 85 млн. долара, което го прави най-богатият спонсорски договор в спортната история по това време.
Като цяло Уудс подписва множество договори с Nike в продължение на почти три десетилетия, включително 10-годишен такъв през 2013 г., който е на стойност около 200 млн. долара.
Той все още е един от най-известните спортисти в САЩ, три пъти по-известен за широката общественост от средния спортист, според проучвания на Q Score. И въпреки че положителните мнения за него са намалели в сравнение с времето на разцвета му като публична личност, спортните фенове все още имат по-положително мнение за него, отколкото за средния спортист.
"Защо Nike се разделя с Уудс, който е дългогодишен посланик на марката? Възможно е компанията да иска да излезе от бизнеса с голф", казва Ерик Смолууд, президент на Apex Marketing Group, компания за спорт и развлечения, която оценява спонсорства и рекламни кампании. "Nike продаваше топки и стикове за голф с логото си и това приключи. Тя все още продава дрехи и обувки за голф, но да видим докога“.
Според Смолууд това развитие надали се дължи на опасения, че Уудс е към края на кариерата си:
„Той е синоним на голфа, а Nike е била с него по време на житейските му изпитания и завръщания. Уудс може да играе толкова дълго, колкото иска в PGA, а след това и в Senior PGA. Вижте колко дълго Nike държи Майкъл Джордан, а той не е играл повече от 20 години."
Леброн Джеймс официално е милиардерЕдинственият състезаващ се играч от НБА с 10-цифрено състояние
През август Уудс беше обявен за шестия директор на играчите във влиятелния политически борд на PGA Tour, което даде едно място повече на общността след противоречивото сливане между PGA Tour и подкрепяния от Саудитска Арабия LIV golf. В същото време различни новини свидетелстват, че той е отказал близо 1 милиард долара, за да играе в LIV golf.
Джошуа Бътлър, основател на онлайн марката за голф облекло J. Butler Golf, определя Уудс като съобразителен бизнесмен, "който разбира, че пейзажът на голфа се променя".
"Nike се отдръпва от продуктите за голф. Тайгър има огромна възможност да се приземи някъде другаде", казва Бътлър. "Компаниите за голф облекло навлизат на пазара с други възможности, по-добри възможности и разнообразни цени. Не че Nike е направила нещо лошо, не че Тайгър Уудс може да е недоволен от отношенията си с Nike през последните 27 години, но това е златна възможност за него да се насочи към по-млада публика, да се насочи към хора, които не са богати, но искат да играят голф“.