Китайският стартъп за споделяне на велосипеди Ofo обяви, че компанията вече струва над 2 млрд. долара.

Главният изпълнителен директор Дай Уей, 26-годишен предприемач, който кръщава компанията Ofo, защото подредбата на буквите прилича на велосипед, обяви тази оценка на компанията в интервю за CNBC. Това е близо два пъти повече, отколкото компанията бе оценена за последно преди по-малко от два месеца.

Подобна оценка не е никак лоша за компания, която е основана преди около две години с лични спестявания в размер на 150 000 юана (21 800 долара).

В момента изглежда, че за Ofo няма спирка. Над 3 млн. от яркожълтите велосипеди на компанията могат да бъдат намерени в над 50 китайски града, а тя успя да разшири дейността си и в Сингапур и Лондон.

До края на годината Ofo цели да достигне до 20 държави, сред които Япония, Испания, Франция, Германия и Филипините, казва Дай.

"Ние смятаме, че велосипедът е световният език," казва Дай, посочвайки, че повечето от хората по света могат да карат велосипед.

Главозамайващият възход на Ofo е свидетелство за огромната битка в сферата на споделянето на велосипеди, която изведнъж обхвана пренаселените градски улици в Китай. Градовете в момента са изпъстрени с велосипеди, оцветени в цветовете на дъгата, като всеки цвят представлява различна компания.

Колкото повече такива компании се появяват обаче, големият въпрос остава: Кога и дали въобще те някога ще излязат на печалба? И как ще стане това с цени от по няколко цента за предлаганата услуга?