Парче от редкия лапис лазули, дошъл от кариера в Афганистан, секрети от океанския охлюв Bolinus Brandaris, изсушени тела на малки насекоми Coccus ilicis и топка „индийско жълто", изработена от урината на крави, хранени само с листа от манго са само някои от най-странните съкровища, намиращи се в дългата редица от шкафове в Straus Center for Conservation and Technical Studies в Харвард.

Тази забележителна колекция материали, някои от които датират преди повече от сто години и идват от всички краища на света, представлява суровини, от които традиционно се правят бои и пигменти.

Прословутата Forbes Pigment Library е съставена от Едуард Форбс, бивш директор на Fogg Art Museum, между около 1910 и 1944 г.

Интересът на Форбс към пигментите и съхраняването им започва с покупката на картина през 1899 г. по време на едно пътуване до Италия.

Вижте още: Българският цвят на годината - нептун

Той забелязва, че платното, както и всички ранни италиански картини в колекцията му, бързо влошават състоянието си, което го кара да започне изследване на процеса как са направени картини. Тази страст води до неговата колекция от материали, свързани с осъществяването и възстановяването на изкуството.

До края на 1920 година Форбс е натрупал огромна колекция от пигменти, които придобива по време на пътуванията си в Европа и Далечния изток. Докато е в Индия, той събира "индийско жълто", който е използвано в продължение на векове, но впоследствие процесът е прекратен, защото е вреден за кравите.

От Афганистан донася скъпоценните лапис лазули, за които в Средновековието се казва, че са шест пъти по-ценни от златото. Той също носи със себе си и пигменти, открити в разкопките на Помпей.

Когато Форбс основава Центъра за опазване и технически науки през 1928 г., той има над 1000 пигменти в колекцията си. Днес в него са съхранени над 2500 проби и е известен в общността на изкуството.

В допълнение към предлагането на една изключителна гама от цветове и поглед към историята на пигментите, центърът помага на експерти в техните изследвания, удостоверяване и възстановяване на картини.

Преди обновяването и разширяването му по-голямата част от тези материали са съхранявани далеч от погледа на обществеността. Днес те са изложени в Harvard Art Museums в редовете на стъклени витрини, съхранявани в оригинални деликатни стъклени съдове.