В Хонконг стимулират ваксинацията с апартаменти, коли Tesla и злато
Хората, които се ваксинират срещу COVID-19 в Хонконг, могат да спечелят електромобил Tesla или дори плочки кюлчета, тъй като най-богатите хора в града и техните компании се опитват да стимулират ваксинацията и да повишат ниските нива на имунизация.
Компанията на милиардера Ли Ка-шинг -CK Group, и нейната благотворителна фондация обявиха вчера, че ще раздадат награди на стойност 20 млн. хонконгски долара (2.6 млн. долара) под формата на ваучери за пазаруване.
Те ще бъдат разиграни на лотария сред хора, които са получили по две дози от ваксините. New World Development Co., оглавявана от милиардера Адриан Ченг, също обяви, че ще предложи 10 млн. хонконгски долара на хора с по-ниски доходи, които са се ваксинирали, информира Bloomberg.
“Стойността на различните награди надхвърля 120 млн. хонконгски долара (15 млн. долара),” заяви главният администратор на Хонконг Кари Лам.
Стимулите, предлагани от бизнеса в Хонконг, изглежда дават резултат. За период от 24 часа около 34 600 души са си запазили дата за ваксинация с продуктите на BioNTech SE и китайската Sinovac Biotech Ltd.
Общият брой на запазените дати, който включва първа и втора доза, бележи ръст в края на май, след като компаниите започнаха да се включват в кампанията.
Властите в Хонконг разчитат все повече на местната бизнес общност за стимулиране на ваксинацията, която беше възпрепятствана от опасенията относно редки странични ефекти, намаляващото доверие към подкрепяното от Пекин правителство и липсата на спешност, произтичаща от ниския броя на случаите на коронавирус в града.
Едва около 15.1% от населението от 7.5 милиона на Хонконг е напълно ваксинирано, сочат данни на Bloomberg. По този показател градът изостава значително зад други финансови центрове, като Лондон и Сингапур.
Повишаването на нивата на ваксинация е съществено важно за собствениците на компании, тъй като ниските нива забавят усилията на града да постигне стаден имунитет, който пък е важен за повторното отваряне на икономиката и защитата на гражданите срещу по-заразните мутации на COVID-19.
Миналия месец правителството стартира кампания за ускоряване на ваксинацията до септември, предлагайки мерки, като платен отпуск за държавните служители и евентуални допълнителни ограничения за неваксинираните граждани.
Две големи хонконгски компании обявиха собствени стимули този месец на стойност над 20 млн. долара. Най-голямата строителна компания в Хонконг Sun Hung Kai Properties Ltd. предлага на ваксинираните различни награди, в това число и телефони iPhone, докато компанията на милиардера Лий Шау Кий Henderson Land Development Co. раздава златни плочки.
Местното подразделение на австралийската промишлена компания Goodman Group организира лотария с награди на стойност 1 млн. хонконгски долара (128 000 долара) за жители на града, които са напълно ваксинирани до 31 август. Сред наградите е и автомобил Tesla Model 3, който струва над 500 000 хонконгски долара (64 000 долара).
Други компании, ресторанти и дори някои университети започнаха да предлага парични суми, ваучери и допълнителни почивни дни за служителите. Sino Group и Chinese Estates Holdings Ltd. обявиха миналия месец, че ще предложат нов апартамент на стойност 1.4 млн. долара като награда за някои от ваксинираните граждани.