Защо държавните служители в Китай не могат да паркират Tesla на работа?
Служителите в държавните учреждения в Китай са получили нареждане да не паркират своите автомобили Tesla във вътрешните паркинги на сградите от съображения за сигурност, съобщава Ройтерс.
Агенцията цитира анонимни източници, близки до правителството в Пекин.
Според тяхната информация служителите на поне две държавни агенции в Пекин и Шанхай са били инструктирани да не паркират американските електромобили в служебните паркинги.
Засега не е ясно дали заповедта важи за всички държавни учреждения в страната, нито дали е официално санкционирана от властите или е издадена от ръководители на по-ниско ниво.
По първоначални данни причината за забраната е свързана с камерите, които са инсталирани в колите на Tesla. По принцип те служат като помощници при паркиране, но според висшите китайски чиновници, издали нареждането, биха могли да се използват и за заснемане на кадри от секретни обекти, включително и на военни такива.
Не е ясно обаче дали заповедта се отнася конкретно и единствено за колите на Teslа, тъй като подобни видоасистенти се монтират в голям брой автомобили на почти всички големи производители. Засега няма официална информация от Пекин по отношение на забраната за паркиране в официалните държавни структури.
Ройтерс припомня, че през март беше издадено подобно нареждане, което забраняваше на собствениците на Tesla да паркират във вътрешността на някои военни обекти в Поднебесната империя.
В същото време американската автомобилна компания се опитва да подобри взаимоотношенията си с китайските регулатори. Те пострадаха сериозно в резултат на дипломатическите скандали и търговската война, която се разрази между Вашингтон и Пекин по време на управлението на Доналд Тръмп.
Китай е вторият най-голям пазар за автомобилите на Tesla след САЩ и генерира около 30% от всички продажби на компанията. Седанът Model 3 и високопроходимият Model Y се произвеждат в завода на Tesla в Шанхай.
Пробемът с камерите в автомобилите обаче не е актуален само за компанията на Илон Мъск. Подобни сензори и уреди за заснемане се монтират във все повече модели, а начинът, по който изображенията се използват и съхраняват, започва да се превръща в предизвикателство за автопроизводителите, пише Ройтерс.
След предишната забрана за паркиране в китайски военни обекти, издадена през март, самият Мъск лично заяви, че ако Tesla използва автомобили за шпионска дейност, независимо дали става въпрос за Китай или за друга държава, тя просто ще бъде затворена.
Tesla планира изграждане на голям център за обработка на данни на територията на Китай, в който да се съхранява цялата информация, събрана от китайските потребители на компанията.
Разработва се и онлайн платформа специално за собствениците на Tesla в Поднебесната империя, като целта е регулаторите да са по-спокойни и да имат достъп до данните, които ги интересуват.