Компанията за виртуална реалност Sandbox VR може да се похвали с инвеститори, чиито имена са познати на хората по цял свят.

Благодарение на нов инвестиционен рунд за набиране на частни вложения, звездното участие в стартъпа за игри, практикувани във физическо пространство на база виртуална реалност, се увеличи драстично.

След като в началото на тази година Sandbox VR осъществи успешен първи рунд за набиране на частни вложения, привличайки 68 млн. долара от инвеститори, като Андреесен Хоровиц, компанията приключи своята втора инициатива за набиране на свеж капитал, донесла нови вложения за 11 млн. долара.

Сред новите инвеститори личат имената на една камара знаменитости. Сред тях са музикантите Джъстин Тимбърлейк и Кети Пери, актьорите Орландо Блум, Уил Смит и Кевин Дюрант, предава TechCrunch.

Sanbox VR оперира физически пространства, обикновено разположени в търговски зони, където потребителите могат да играт заедно с приятелите си, разчитайки на виртуална реалност.

Това е забавление от ново поколение, което обединява сходни модели от миналото с възможностите на технологиите в наши дни.

По думите на изпълнителния директор на компанията Сики Чен това е труден бизнес, тъй като наподобява управлението на три стартъпа в един.

„Трябва да изградите собствено съдържание, собствени технологии и да създадете и оперирате търговски локации”, казва той.

Докато повечето стартъпи за виртуална реалност влагат набраните инвестиции в научноизледователска и развойна дейност, моделът на Sanbox VR е насочен по-скоро към свързването на тази технология с физически обети, така че да се получи нещо като изпитателна площадка за високи технологии.

Едно от предизвикателствата е изграждането на цяла екосистема от собствено съдържание, в което да се потопят потребителите. Това е сложно начинание, като дори Facebook изпитва затруднения на това поле със своя VR продукт Oculus.

Очакванията на потребителите също няма как да са ниски, тъй като услугата струва 48 долара за 30-минутно изживяване.

Знаменитости масово инвестират в тази компанияВ последните години звездите започнаха масово да инвестират в една нова нишова сфера – алтернативни храни


Наскоро Sandbox постигна партньорство със CBS Interactive Studios за създаването на заглавие, базирано на вселената на Star Trek.

Освен всичко друго, стартъпът трябва да се конкурира с по-евтините комплекти за виртуална реалност, които могат да се използват в домашни условия.

Привличането на известни лица е част от стратегията на стартъпа, който се надява да спечели необходимото влияние по този начин. По-рано през тази година рапърът Кание Уест беше заснет как пробва съоръженията на компанията.

По думите на Чен виртуалната реалност не се слави като нещо „готино”, поради което привличането на звезди би помогнало за промяна на това възприятие.

Sandbox планира откриването на 16 локации до края на 2020 г.