Очаква се тази седмица Apple да обяви, че през миналата година за първи път е продала повече смартфони iPhone в Китай, отколкото в САЩ.

Според оценки на анализатори щатската технологична компания е достигнала до повратния момент в продажбите на iPhone, след като засили присъствието си в Китай посредством сделка с най-големия мобилен оператор в страната China Mobile и след пускането на най-новия модел iPhone 6 в страната през октомври.

Нарастващият пазарен дял на iPhone в Китай идва на фона на проблемите, които изпитва Samsung в региона и на възхода на китайската компания Xiaomi.

Вижте още: Омразните неща на Стив Джобс, които Apple прави днес

През 2013 г. главният изпълнителен директор на Apple заяви, че очаква Китай в крайна сметка да изпревари САЩ като най-големия източник на приходи на компанията. iPhone вече съставлява над 50% от общите продажби на Apple и има още по-голям дял от печалбата на компанията.

Според анализатори на UBS през последното тримесечие Китай е съставлявал 36% от продажбите на iPhone, в сравнение с 24% за САЩ. За същия период през миналата година делът на САЩ е бил 29%, а този на Китай 22%, според UBS.

Според тях през последното тримесечие в Китай са продадени с 2 млн. телефона повече, отколкото в Северна Америка. Пускането на новия смартчасовник на Apple в Китай в идните месеци също така се очаква да засили лоялността сред клиентите, които за първи път си купуват продукти на Apple.

Китайският пазар на мобилни устройства е по-голям и расте по-бързо от все по-пренаситения щатски пазар, но Apple се сблъсква и с предизвикателства в най-многолюдната държава от новите конкуренти до проблеми с китайското правителство.

Пускането на най-новия iPhones в Китай бе забавено с близо 1 месец заради местните регулаторни органи.

Китай става все по-важен пазар за Apple, но това не означава, че iPhone е толкова важен играч на този пазар, колкото е на щатския. По-евтините телефони, които в по-голямата си част използват операционната система на Google - Android, все още доминират на китайския пазар.