Twitter обяви, че ще разреши на потребителите да редактират своите публикации в микроблогинг платформата, ако навсякъде по света носенето на предпазни маски се превърне в общоприета норма.

Обещанието се появи в официалния Twitter профил на компанията.

CNBC припомня, че в момента туитовете не могат да бъдат редактирани, след като веднъж са публикувани. Трябва или да бъдат изтрити, или да останат в първоначалния си вид.

Конкуренцията, в лицето на Facebook и LinkedIn, отдавна предлага на потребителите такава възможност, а много от хората, които използват Twitter (в това число и Ким Кардашиян), са озадачени защо базираната в Сан Франциско компания не им позволява същото.

Опцията би позволила на потребителите да редактират своите публикации, когато допуснат правописна грешка или искат да променят част от съдържанието.

През януари тази година създателят на Twitter Джак Дорси обясни, че има някои практически пречки, които биха затруднили имплементирането на edit бутона.

"Някой може да публикува туит, който след това да бъде "ретуитнат" от друг човек, а час по-късно съдържанието на първоначалната публикация да бъде изцяло променено. Така "разпространителят" публикува нещо, което е съвсем различно от това, което е видял първоначално. Това е проблем, за който трябва да се внимава", смята Дорси.

Миналата година създателят на компанията заяви, че обмисля известно "забавяне" при публикуването на туитовете, например около 30 секунди. През това време потребителят ще може да ги огледа и редактира, преди да станат видими за всички останали в мрежата.

Станахме ли твърде зависими от технологичните компании? Технологичните гиганти засилиха значително своето влияние по време на пандемията

CNBC отбелязва, че е необичайно за една голяма технологична компания да анонсира потенциални нововъведения по този начин - "под условие". Twitter обаче изненада обществеността и с други свои решения след избухването на пандемията от COVID-19.

Компанията разреши на служителите си да работят от вкъщи "завинаги", а самият Джак Дорси обеща да дари 1 милиард долара, или около една четвърт от личното си състояние, за различни инициативи, посветени на възстановяването след кризата, предизвикана от коронавируса.

Отношението към предпазните маски обаче варира в различните държави по света. В много от американските щати, включително и в Тексас, те вече са задължителни, но във Великобритания, например, на повечето публични места ползването им е само препоръчително.

В крайна сметка, както отбелязва един от потребителите на Twitter под обещанието на компанията, "на практика е невъзможно да накарате всички да носят маски, така че никога няма да имаме бутон за редакция".