Walmart даде задача на роботите...и те се провалиха
Американската търговска верига Walmart се отказва от идеята за използване на роботи, които да следят складовите наличности и асортимента по щандовете на магазините, предава Ройтерс.
Компанията от години се опитва да автоматизира този процес, за да облекчи работата на служителите си.
Въпреки това е взето решение за прекратяване на партньорството с Bossa Nova Robotics, която в продължение на пет години работеше по проекта.
"Това беше една идея, която се опитахме да приложим в около 500 от нашите магазини. Работим и по други иновативни технологии", се казва в съобщението на Walmart.
Компанията заявява, че ще продължи да инвестира в нови технологии, както и в собствени разработки за автоматизиране на процесите по обработка на складовите наличностти и максимално ефективното зареждане на щандовете.
Използването на роботите за тази цел започна експериментално през 2017 г., като целта беше следенето на наличностите да става по-бързо и да не отнема от работното време на служителите.
То беше част от цялостната стратегия на Walmart да дигитализира своите операции, за да предостави по-добро и по-бързо обслужване на клиентите в опит да се конкурира с онлайн платформата Amazon.
Walmart обяви рекордни постъпления в онлайн сегмента през третото тримесечие на 2020 г. Все по-голяма част от нейните служители са заети с опаковане на пратките за клиентите, които пазаруват дистанционно.