В края на 2009 г. и в рамките на предстоящата Webit METRIX Conference, е-Академия направи проучване на интернет пазара в България, базирайки се на данни от Гемиус, Нилсен и Synovate.

Цифрите сочат че към ноември 2009 г. интернет потребителите в България достигнаха 3.45 млн., което представлява около 46% от населението на страната. За София интернет потребителите надхвърлят 68% от населението, за Варна около 60%, за големите градове над 50%, съобщиха от e-Academy за Profit.bg.

За сравнение през декември 2008 г. интернет потребителите в България са били 2.78 млн., като само за една година са се увеличили с 24%.

Интересни са фактите, свързани с ръстовете по отделните сектори. Например стойностите за среднодневни браузъри за „Новини и информация" сочат ръст от над 35% на база ноември 2008 спрямо ноември 2009 г.

„За сравнително кратко време интернет потребителите в България се увеличиха драстично. През първото тримесечие на 2007 г. по данни на Евростат към Европейската комисия, интернет достига до едва 19% от населението на България, което за по-малко от три години прави ръст от около 250%. Предвид бързите темпове на развитие, брандовете в България все още се адаптират към новите форми за комуникация с потребителите в дигиталната среда.

Комуникацията им е плаха, нетаргетирана и най-вече с много ниски инвестиции. По отношение на бюджетите, отделени за онлайн реклама пазарът е все още в своя инфантилен стадий, докато като потребители е съпоставим със сравнително развитите пазари на страните от Централна Европа" казва Пламен Русев - председател на e-Academy и основател на интерактивната агенция design.bg.

„Повечето рекламни кампании все още опитват с инструментите на традиционния маркетинг да постигнат ефективност онлайн и това разбира се не дава почти никакви резултати. На 10 Декември в рамките на Webit METRIX Conference маркетинг мениджърите на повечето от най-големите и средни компании в България ще имат възможност да чуят от едни от най-изявените европейски експерти от Synovate, Gemius и Nielsen как могат да планират и оптимизират ефективността на рекламата си в интернет, как да ползват онлайн обществата за проучвания така, че да достигнат максимално ефективно до своите целеви групи в рамките на растящото интернет потребление в България", добавя Пламен Русев.