Някои наричат новия браузър на Google - Chrome, убиец на Internet Explorer, коментира businessweek. Други дори отиват още по-далеч и го определят като убиец на Windows. Дали наскоро стартиралият браузър е разтреперил Microsoft не е ясно, но това, в което никой не се съмнява, е, че Google сериозно се е заел да "организира световната информация" и е готов да разклати статуквото при този процес.

Едва ли е голяма изненада, че Google навлиза на пазара на уеб браузъри. Списъкът на интернет приложения от Google е дълъг и разнообразен. С цел да осигури всички онлайн нужди, тази стъпка е напълно логична - Google да направи уеб браузър, построен, за да подслонява всички негови приложения.

С Chrome Google залага, че повечето потребители ще се преместя по-голяма част от работата си от настолните компютри в интернет, разчитайки на обширни центрове за данни, известни като "облакът".

Но може ли браузърът на Google, сам по себе си, да ги примами и да зарежат любимите уеб браузър и операционната система на компютър си?

Да започнем с операционната система. Коя е вашата любима, пита businesswee? Windows, OS X, Linux? Със сигурност обаче през следващите няколко години ще трябва операционна система за зареждане и съхраняване на данните, които все още са твърде големи, за да работят от облака.

Вземете iTunes, Photoshop или PowerPoint. Докато онлайн еквиваленти съществуват, те просто не могат да си съперничат като възможности и функционалност на работещите на компютрите ви.

И докато силата на Chrome идва в способността му да сегментира онлайн дейностите, то все още се нуждае от операционна система в основата си. Независимо от две години на усилена работа, Chrome не може да работи без Windows и той няма да върви изобщо на OS X или Линукс.

След това идва въпросът дали Chrome има потенциал да се бори със съперниците си. Може ли наистина браузърът да вземе от дела на Internet Explorer от 72% и 20-те процента на Firefox? Chrome със сигурност започна силно. На първия си ден, според анализатори от Lehman Brothers, свалянето му достигна смайващите 2% от пазара. Lehman прогнозира, че новият браузър може да достигне 15% -20% пазарен дял до две години. С други думи, вероятно е да бъде голям, но не и доминиращ.

Нещо повече, Google Chrome още не е доказан като революционен уеб браузър. Google подчертава, че архитектурата му е различна, както и прогнозират, че ще се справя с приложенията по-добре от неговите съперници.

Но по-голямата част от уеб сърфистите, които са изтеглили софтуера на първия ден, се изправиха лице в лице с гол до кости браузър с няколко от допълнителни услуги и модули, които ги има на разположение и при другите.

Това, което може да направи Chrome, е да засили търговската марка на Google. Въпреки че не всичко, което Google докосне, се превръща в злато за акционерите, марката му твори чудеса.

Можете да се обзаложите, че феновете на Google ще изтеглят новия браузър, за да проверят своите Gmail-и, да погледнат Google Maps, както и да потърсят нещо на Google.com.

Потребителската пристрастеност към марката Google, повече от технологиите вътре, ще засили пазарния дял на Chrome. Но да стане убиец на Windows или Internet Explorer едва ли.