Представиха стратегията за приватизация на Параходство „Български морски флот"
Стратегията за приватизация на Параходство „Български морски флот" ЕАД беше представена публично пред представители на синдикатите и пред журналисти. На събитието присъстваха министърът на транспорта Петър Мутафчиев, изпълнителният директор на Агенцията за приватизация Тодор Николов, председателят на Междуведомствената работната група по изготвянето на Стратегията за приватизация на БМФ Цвета Каменова, председателят на Комисията по транспорт и съобщения към Народното събрание Йордан Мирчев, председателят на Комисията по икономическа политика към Народното събрание Йордан Цонев, изпълнителният директор на БМФ кап. Христо Донев и председателят на Съвета на директорите на дружеството Красимира Стоянова. Участие в представянето взеха председателят на КНСБ Желязко Христов и президентът на КТ „Подкрепа" Константин Тренчев, съобщава сайтът на Министерството на транспорта.
По време на представянето министър Мутафчиев обяви, че в четвъртък Стратегията за приватизация на БМФ ще бъде внесена за разглеждане в Народното събрание.
Петър Мутафчиев подчерта, че Министерският съвет иска да гарантира бъдещото развитие на БМФ, запазвайки дейността на дружеството, седалището на дружеството във Варна и превръщайки го в най-големия превозвач в Средиземноморския район.
Изпълнителният директор на БМФ кап. Христо Донев представи сегашното състояние на БМФ и бъдещите перспективи за неговото развитие. Той подчерта, че компанията е финансово стабилна, като в момента има 71 кораба, като най-много са тези за насипни товари. Служителите са около 4 400 души. В последните години БМФ е намалило два пъти своите кораби. Това е довело до намаляване на печалбата през 2006 г., в сравнение с периода 2004 г.-2005 г., когато БМФ драстично я е увеличила.
От своя страна Цвета Каменова заяви, че със Стратегията работната група си поставя 7 основни цели: запазване на седалището на дружеството във Варна; развиването му като конкурентноспособно предприятие; баланс между инвестициите и предлаганата цена; намаляване на средната възраст на корабите; запазване и увеличаване на общия тонаж ; запазване и утвърждаване на фрахтовия пазар на дружеството; повишаване на нивото на заплащане на плавателния състав. Купувачът ще е задължен в срок от десет години да запази предмета на дейност на дружеството и да не намалява държавното участие в него. Работната група очаква от купувача една агресивна инвестиционна програма.