Изследване на Employment Review, проведено сред 71 американски компании, показва, че най-ефикасният начин за поддържане на добра комуникация между сътрудниците, както и с ръководството, е провеждането на общи събрания. Според 35% от допитаните това е най-бързият начин за решаването на възникнали въпроси и проблеми и за 85% - най-разпространеният начин.

Второ място по разпространение заема електронната поща, популярна сред 83% от респондентите.

Прекият контакт между началници и сътрудници пък се посочва като втори по ефективност метод, независимо от съществуващите консултантски центрове за работа с персонала в 69% от големите корпорации. Около 30% от HR мениджърите смятат, че този тип центрове не работят достатъчно ефективно.

79% от компаниите са на мнение, че техните усилия в комуникацията със служителите трябва да доведат до създаване на обратна връзка, а 65%- че това подобрява качеството на работата. В 48% от проучените компании сътрудниците активно участват във вземането на решения.

Независимо от това проучването показва влошаване на нивото на консултации по въпроси, свързани със заплатите, повишенията и социалните придобивки. Спадът е до 69% спрямо 78%, които са обсъждали тези въпроси със служителите си през 2006 г.

Пет от проучените 71компании са признали, че не провеждат каквито и да било консултации, включително и общи събрания със служителите си, а 12 - че засягат само определени въпроси.