Общият обем на незаетите търговски площи в моловете в САЩ е достигнал през декември най-високите си нива от десет години насам, като се очаква да продължи да расте, пише Bloomberg.

Причина е спадът на продажбите на почти всички видове стоки, което доведе много магазини и цели вериги до фалит, сочат данни от проучване на Reis.

Свободните площи в регионалните молове са отчели ръст с 7.1% за последното тримесечие на изминалата година спрямо 6.6% за трето тримесечие. Това е най-високият тримесечен ръст, отчитан от Reis от началото на 2000 г., когато започват да правят проучването.

Повече от 12 големи вериги магазини за продажба на дребно в САЩ получиха финансова подкрепа срещу фалит през 2008 г.

Свободните площи в кварталните търговски центрове са се покачили с 8.9% за последното тримесечие спрямо 8.4% за третото, което също е най-високият ръст от 1999 г. насам.

Известно понижение се наблюдава и при обявените наеми на търговски площи в големите молове и по-малки търговски центрове, сочат още изнесените данни.

През тази година се очаква да затворят врати около 12 000 магазина, след като продажбите през празниците останаха най-ниски за последните четиридесет години.