Кредитната криза, започнала в САЩ, през 2007 г. постепенно се разпространи във всички части на света, като засегна пазарите на имоти на много държави. Някои пострадаха повече от други, но при всички се наблюдава затягане на условията за кредитиране от страна на банките, спад в цените и намаляване на инвестиционната активност.

Заради настъпилите промени големите инвестиционни компании у нас се налага да търсят нови маркетингови решения за привличане на повече клиенти, казват от агенцията за недвижими имоти "Адрес".

Заедно с кредитни консултанти строителните компании търсят нови възможности за по-гъвкаво финансиране на своите клиенти, като се очаква подобни схеми да станат много популярни през тази година.

Важно за компаниите е да покажат, че имат максимално много сключени договори за продажба на апартаменти, което създава по-голяма сигурност пред финансовите институции.

Успех на пазара ще имат тези строителните предприемачи, които имат стабилни и качествени проекти, които предлагат добра инфраструктура и допълнителни услуги на своите клиенти.

Съвместното сътрудничество на кредитни консултанти и инвестиционни компании е новост за българския пазар, която вероятно ще се наложи като тенденция през тази година.

Компаниите за кредитно консултиране използват добрите си отношения с банките, за да осигурят на своите партньори - обикновено големи строителни предприемачи, по-изгодни условия за финансиране на потенциалните им клиенти. Новите финансови продукти са особено подходящи за жилищата в строеж, към които банките гледат с недоверие, а купувачите - с предпазливост", обесняват от Winslow Group.

Някои от компаниите за кредитно консултиране предлагат ипотечен кредит, покриващ до 80% от цената на жилището, като, за сравнение, банките отпускат максимум 60-70%.

Тази схема разработена от Бест Кредит, която започва все повече да се налага на пазара, представлява плащане на процент (най-често около 20-25%) от стойността на имота при подписване на договора за покупка. На"кота било" банката плаща 50% от сумата, следва 10% при завършване на инсталациите и замазките, още 10% при топлоизолация и мазилка и последните 10% при получаване на Акт-16.

Тази схема дава значително по-голяма сигурност и увереност на купувачите "на зелено", категорични са експертите.

Други строителни предприемачи предлагат на своите клиенти различни бонуси към закупеното жилище, като безплатно паркомясто, гараж, вътрешно обзавеждане, кухня или домакински уреди и др.