Моловете в САЩ - изчезващ вид

Секторът на търговските площи в САЩ забави ръста си и вече е ясно, че някои играчи няма да издържат до края на кризата, сочат прогнози на nuwireinvestor.com.
Сред тези, които няма да преживеят кризата са вериги като Linens N' Things, Circuit City, Mervyn's и Steve & Barry's, а други като Virgin Megastore, Starbucks и Macy's ще трябва да направят огромни съкращения на персонал и площи.
От Macy's обявиха, че имат намерение да съкратят около 7 000 работници, което е 4% от работната сила на веригата. Това би бил единственият начин за избягване на фалита за компанията.
Liz Claiborne, една от най-популярните марки, които се продават в Macy's съкращава 725 работни места, а акциите й са спаднали с 90% само за последните няколко месеца.
Финансовата криза в комбинацията с рекордно ниските продажби може да доведе до изчезването на нещо толкова традиционно за САЩ - моловете.
Според официалните данни на Census през 2003 г. в САЩ е имало 47 104 мола и големи търговските центрове, а само през изминалата година са затворили около 148 000 магазина в тях. Това означава, че всеки мол е изгубил най-малко 3 наематели.
Последният месец на миналата година се оказа най-тежкият за търговските центрове в САЩ, като въпреки големите коледни намаления, бяха отчетени най-ниските продажби за последните 40 години.
Според някои прогнози на специалисти през тази година ще изчезнат още 150 000 магазина, в това число популярните марки като Footlocker, Bombay Company, Sharper Image и Pacific Sunwear.