За първото тримесечие на 2009 г. в България са продадени 7188 нови автомобила, става ясно от данни на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители.

Година по-рано у нас, продажбите на нови автомобили (леки коли, автобуси и камиони) са 15 224, или понижението спрямо периода 1 януари - 31 март 2008 г. е от 52.78 на сто.

През първото тримесечие на 2007 г. продадените нови возила бяха 11 756.

Лидери по пазарен дял в условията на криза са Volkswagen, Ford и Toyota, всички с по над 10% от пазара. Малко над 9% от пазара държи Citroen, докато Peugeot и Opel имат по около 7 на сто.

В топ 10 попадат още Skoda, Dacia, Mercedes и Chevrolet.

За тримесечието продадените нови автобуси и камиони е едва 290, което представлява понижение от 72.8% спрямо предходния период. Мотоциклети са закупили само 68 души, спрямо 78 за година по-рано.