Лидерът на спортните новини Sportal.bg
Българските интернет потребители предпочитат да четат за спорт, отколкото за политика, инциденти или поредния отвлечен бизнесмен. Този извод може да бъде направен при анализ на данните от проучване на Gemius за посещенията в българските сайтове през месец април, коментират от списание .NET.
По данните на агенцията, sportal.bg - лидер сред българските спортни сайтове - изпреварва с чувствителна преднина по брой импресии не само спортните, но и новинарските портали в България, което е индикация за лоялността на спортните фенове към „своята" спортна медия.
Sportal.bg генерира над 1 млн. импресии на ден, а посетителите му са над 800 000 месечно по данни от google analytics, с което се нарежда на първо място измежду спортните сайтове в България както по уникални посетители, така и по брой отворени страници, като на 10.05.2009 порталът достигна рекордните 1 500 000 импресии.
Изненадата, че специализиран сайт, може да произвежда повече page views от новинарски, беше поднесена през месец май 2009 от Gemius - полска агенция за проучване на потребителското поведение в интернет.
Gemius практикува своята дейност в България от 2007 г., като събира и обработва данни за интернет потребителите в десет държави, сред които - Полша, Унгария, Латвия, Словения, Естония, България. Агенцията прави своите проучвания и анализи за целите на рекламния онлайн пазар, поради което реализираните извън България посещения не се включват във финалната статистика.
„Актуалните новини задоволяват желанието за информираност - понякога са необходимост, друг път - просто запълване на остатъка от работното време. Спортът е начин на живот, емоция, страст, болка от загубата, радостни сълзи от победата. Ето защо и спортните фенове са най-лоялната медийна аудитория и средно всеки от читателите на sportal.bg го посещава поне два пъти на ден." - така коментираха високият брой посетители и големият брой импресии на sportal.bg, от MSKey Group, чийто проект е спортният сайт.
Данни за от изследване на Gemius за 22.04.2009 г.