Основният капитал на ХипоКредит АД бе увеличен от 6 на 7 млн. лв. на общото събрание на акционерите на дружеството, проведено на 15 юни. Увеличението е записано и вече е внесено изцяло от основния акционер Кредитекс ООД, дружество от групата фирми на Ти Би Ай Файненшъл Сървисиз в България. След увеличението Кредитекс държи над 85% от капитала на ХипоКредит.

ХипоКредит и Кредитекс са небанкови финансови институции с основна дейност - предоставяне на заеми за малък и среден бизнес, обезпечени с ипотека. В Кредитекс са концентрирани оперативните дейности, свързани с кредитния процес, а ХипоКредит структурира финансов ресурс от капиталовия пазар. Основни инвеститори в облигациите на ХипоКредит са пенсионните фондове и взаимни фондове с нискорисков профил.

От началото на дейността си през 2004-та година досега ХипоКредит е издал общо седем емисии облигации, като четири от тях са вече изплатени, а останалите три на обща стойност 22 млн. евро, в момента се търгуват на Българска фондова борса. Падежите им са съответно през 2011-та, 2012-та и 2013-та година. В края на миналия и в началото на този месец бяха извършени поредните шестмесечни купонни плащания по трите емисии.

Предвид усложнената обстановка на финансовите пазари, от края на миналата година ръководството на ХипоКредит е възприело консервативна политика да заделя от основната дейност и във всеки един момент да поддържа парични наличности в размер на минимум едногодишните купонни плащания по облигациите на дружеството. Консолидираната печалбата след провизии на Кредитекс и ХипоКредит за миналата година е 905 хил. лв.

ХипоКредит е мажоритарен акционер с около 70% от капитала в дружеството със специална инвестиционна цел за секюритизация на вземания ХипоКапитал АДСИЦ. От там съобщиха, че имат намерение още преди края на лятото да предложат на акционерите да вземат решение за прекратяване дейността на АДСИЦ-а. Причините за това се свързват не толкова с финансовата криза, колкото с факта, че регулаторната рамка на дружествата за секюритизация на вземания е отдалечена от реалностите на бизнеса, което намалява тяхната ефективност и ги прави непривлекателни.