Как медиите влияят на инвеститорите?

На 9 март щатското финансово издание Wall Street Journal публикува статия „Dow 5 000?", като определено може да се каже, че в този момент имаше известен резон, след като индексът предходния ден приключи при ниво от 6 440 пункта.
Не последва по-нататъшен спад на индекса към посоченото ниво, като дори напротив. През следващите седем месеца станахме свидетели на ръст за щатските индекси.
Последва опит на индекса на сините чипове да тества нивото от 10 000 пункта, приближавайки се на 100-на пункта от това ниво, който обаче бе неуспешен.
След като бе едва на стотина пункта от заветната мечта на инвеститорит,е се появи нова статия на същото авторитетно издание (едно от най-влиятелните сред инвеститорите в САЩ), със заглавие „The Dow Will Hit 10 000 Soon. So What?"
В статията се застъпваше тезата на все повече анализатори, че достигането и преминаването на посоченото ниво по-скоро ще инициира вълна от разпродажби, отколкото да доведе до по-нататъшен ръст.
Въпреки това обаче, индексът не съумя да достигне психологическото ниво, като се отдалечи с близо 500 пункта от целта.
Изводът е, че сляпото следване на съветите на анализатори и медии, често води до загуби за инвеститорите. Потвърждение на това бе дадено през 2007 и 2009 година, когато съветите на специалистите бяха за покупки при достигнат връх и продажби при пазарно дъно.
Другият извод, който може да се направи, е по-добре да разчитате на собствената си преценка и усещане за пазара в много по-голяма степен. Създайте си критерии, които определят какво мислите за пазара, подценен, или надценен е той и ги следвайте.
Разбира се не е необходимо да отхвърляте информацията от околния свят, защото тя ви дава ценна информация какъв е сентимента на пазара. Имайте в предвид обаче и правилото, че когато всички очакват нещо да се случи, то най-вероятно няма да се е случи (в индексите обикновено се залагат бъдещи очаквания.)