Най-успешните рекламни персонажи
Персонажите в рекламите помагат да се запомни марката. Дори и ако това е Мария, която навсякъде ходи с кутия прах за пране в чантата... Най-ярък пример е може би човечето на Michelin, който от 150 години продава гуми и е доста по-запомнящ се от надписите на основните конкуренти- Good Year и Nokian.
Персонажите освен това развличат. Статистиката показва, че рекламите с определен персонаж се запомнят с 15% по-лесно. Така за мнозина класическият дядо Коледа е станал този от рекламата на Coca-Cola
Представяме ви десетте персонажа, които най-успешно са успели да продадат своята марка:
1. Marlboro Man.
Каубоят на Marlboro наистина отказа цигарите през 2007 г., но това не променя факта, че над половин век той е най-разпознаваемият рекламен образ, който превръща първоначално дамските цигари в символ на мъжественост и проклятие за борците за чист въздух.
2. Роналд МакДоналд -McDonald's.
Рижавият клоун се появява през 1963 г. и допринася съществено за популяризиране на марката. Днес той е просто талисман на компанията, а на негово име има цяла благотворителна организация.
3. Зеленият Гигант - Green Giant.
Гигантът, чийто прототип е древен бог на плодородието, преживява няколко трансформации, докато през 1973 г. придобива окончателния си вид. А името му е станало нарицателно за всичко голямо и зелено. Включително и за хеликоптера HH-53, наричан „на галено" Super Jolly Green Giant
4. Бети Крокър наWash-burrn Crosby
През 40-те години Бети е втората най-популярна жена в САЩ след Елеонор Рузвелт. Идеята за нея се ражда през 1921 г., когато рекламна игра на компанията се Wash-burrn Crosby се оказва твърде успешна, а фирмата е залята от писма с въпроси. Сътрудниците се заемат да отговарят, но се оказва, че не знаят как да се подписват- с едно име или всеки със своето. Тогава е създадена Бети. В началото тя продава само брашно, но постепенно „бизнесът" се разраства. В пика на популярността си Бети получава по 5000 писма на ден, в доста от които има предложения за брак. Тя „живее" до 1986-а, когато я замени Мери Канинхъм Крокър.
5. Зайчето Energizer на Duracell
Специалистите са единодушни, че Energizer Bunny е най-успешният пример за връзка между реклама и продукт. Той се появява не в рекламно студио, а в лабораторията, в която тестват батерията върху плюшени играчки. От лабораторията той шества от реклама в реклама и е толкова известен, че дори Джордж Буш-младши заяви в предизборна реч, че е „Energizer Bunny", т. е. много енергичен и трудоспособен.
6. Pillsbury Doughboy на Pillsbury.
През 1972 г. популярността на мекото, кръгло момченце достига такъв пик, че то става играчка на годината. Първоначалната идея за „изпеченото" момче се ражда в главата на създателя на фирмата, но зад изпълнението стои Лео Барнет (автор на Санта Клаус на Coca Cola, тигърчето Тони и. т.н.).
7. Леля Джемима на Quaker Oats.
Образът, рекламиращ брашно и сироп, се превръща в женска ипостаза на чичо Том. Оттама насетне всички расови проблеми в САЩ неминуемо се струпват и на леля Джемина. За последен път тя е променена през 1989 г., когато маха кърпата, защото е символ на ниския й социален статус.
8. Бибендум на Michelin
Едуард и Андре Мишлен сами откриват рекламния си персонаж, когато забелязват, че наредените на витрината гума изглеждат като човече. В първоначалната си версия, човечето държи чаша бира, която братята Мишлен настояват да бъде махната. Така ръката му остава вдигната за поздрав вече 100 години.
9. Тигърчето Тони na Frosted Flakes
Още едно от създанията на Лео Барнет, Тони се прочува не само със забавната си визия, но и с репликата „They are gr-r-r-eat".
10.Кравата Елси на Borden
Елси се появява в тежък момент за млекопроизводителя Борден, рекламирайки високата хигиена, при която се бутилира млякото. Рекламата е толкова успешна, че лекари молят за плакати на Елси. С истинската й популярност компанията се сблъсква през 1939 г. на международното изложение в Ню Йорк, на което се стига до истинска демонстрация на желаещи да видят Елси. Наложило се спешно да бъде доведена крава, за която е отделен цял павилион. През 1969 г. обаче компанията решава, че имиджът й е твърде променен, за да продължи да разчита на своята дойна крава Елси.
Източник: Utre.bg