С наближаването на 1-ви март, бързо се увеличават и сергиите в столицата, където се продават мартеници. Продавачите обаче разказаха, че печалбата им значително е намаляла в сравнение с предишните години, предаде репортер на БГНЕС.

"От 10 години продавам", разказа една от продавачките на площад "Славейков" и обясни, че тази година е лоша. "Сигурно кризата натиска хората", оплакаха се някои от продавачите.

Трети пък се утешаваха, че все още е рано и хората ще излязат на пазар в последния момент.

"Те досега пазаруваха за роднини в чужбина", успокояваше се една от продавачките.Цените за обикновените мартеници започват от 20-30 стотинки и най-често достигат до 2 лева.

Някои струват между 3 и 5 лева. Най-големите модели пък струват 80 лева. Производството, според голяма част от продавачите, естествено е българско, ръчно и дори лично.

Сред наредените по щандовете, типично български пижо и пенда обаче има и китайско производство. Репортерът на БГНЕС установи това, след като си купи мартеничка "Made in China". Обикновено китайските мартеници представляват плюшени играчки, произведени в Китай, към които просто се добавят традиционните за Баба Марта бял и червен конец.

Сред най-нестандартните нови модели са мартениците-бутилки за вина. За най-малките пък има мартеници-роботи, значки и герои от любими анимационни филми.

Купувачите се спират най-често на пижо и пенда, а сред най-търсените остават гривните с червен и бял конец. Според продавачите обаче вкусовете на хората са различни и "за всеки влак си има пътници".

Източник: БГНЕС