52% от блогърите в САЩ и Канада считат себе си за журналисти, сочат резултатите от проучване сред 1500 поддържащи свой онлайн дневник, съобщава PR Week.

За отбелязване е, че броят на "журналистите" сред блогърите бързо нараства - през 2009 г. като такива са се изживявали около 1/3 от анкетираните. Расте и количеството на професионалните блогъри, т.е. тези, на които воденето на онлайн дневник носи доходи.

Година по-рано профитата са съставлявали 16% от всички американски и канадски блогъри.

Проучването сочи и друга интересна тенденция, въз основа на която журналистическите претенции на блогърите може би не трябва да се приемат с усмивка - 35-38% от журналистите в печатните издания и 67% от техните онлайн колеги регулярно четат чужди блогове.

Според 19 до 22% от първите и 42-52% от вторите блоговете представляват ценен източник на информация.

Източник: БГНЕС