Турският туризъм печели от съотношението цени/качество
Като туристическа дестинация Турция предлага най-доброто съотношение между цени и качество на услугите. Това се отплаща с дивиденти, които гонят рекордни стойности. Най-голяма част от тях идват от джоба на германеца, коментира "Дойче Веле".
Експертите са единодушни. Като място за отдих Турция печели все по-големи симпатии сред германците. Миналата година страната край Босфора заемаше трето място в скалата на най-любимите туристически дестинации за световните шампиони по пътувания. Тази година Турция сигурно ще измести Италия от второто място, а в близко бъдеще ще протегне ръце към туристическия трон, който все още се заема от Испания.
Това сочат резултатите от социологически изследвания за предпочитанията на германските туристи. С оглед на такива прогнози може да се смята, че Турция отново е изправена пред рекордна туристическа година. Глобалната финансова криза не засегна с нищо туристическия бранш - германските туристи идват на тълпи. Турският туристически бранш бива възнаграждаван за най-доброто в средиземноморския басейн съотношение между цени и услуги. Истанбул пък, който дълго време несправедливо бе пренебрегван като туристическа дестинация, сега, като европейски град на културата, привлича като магнит многобройни туристи.
Въпреки кризата, миналата година към Турция се насочиха 26 милиона и 200 хиляди чуждестранни туристи, което е нов рекорд. Тази година ще е истинска изненада, ако не бъде надхвърлена границата от 28 милиона. Така Турция се превръща в най-бързо растящия туристически пазар в света. Начело, отново без конкуренция, са германските туристи. Миналата година отпуска в Турция прекараха 4 милиона и 300 хиляди германци, следвани от руснаците с 2 милиона и 200 хиляди и британците с 2 милиона.
Германски експерти очакват, че през 2010 година броят на германските туристи в Турция ще скочи с 10 процента, което означава, че 5-милионната граница е вече твърде близо. Своето превъзнасяно съотношение между цена и услуги Турция дължи на силното насърчаване на инвестициите и модернизацията през 90-те години на миналия век. А сега министерството на туризма изготви стратегия, чиято цел е до 2023 година Турция да се затвърди като целогодишна туристическа дестинация.
Източник: БГНЕС