Луксозните марки автомобили се борят за руски клиенти
Редица производители на луксозни автомобили акостираха в Русия, за да се опитат да привлекат купувачи от дългия списък с милиардери в страната за своите най-нови модели, след като автомобилният сектор претърпя крах през миналата година, пише Reuters.
Porsche, Jaguar, Cadillac и Bentley са сред много производители на луксозни автомобили, които ще участват в тазгодишното международно автомобилно изложение в Москва.
И четирите компании очакват продажбите в Русия да нараснат през тази година, докато индустрията се възстановява от миналогодишната криза, водена от нарастващото потребителско доверие сред супер богатите и в някои случи от преструктурирането на продажбите.
"През първите шест месеца на годината продажбите нараснаха с 35%. Не очаквахме подобно увеличение и в момента не разполагаме с достатъчно автомобили за нашите клиенти," казва Вагиф Бикулов, генерален мениджър на представителството на Bentley в Москва. Bentley ще представи модела Mulsanne по време на автошоуто.
Събитието не беше проведено през миналата година, тъй като световният икономически спад срина продажбите на автомобили в Русия.
Организаторите на автошоуто, чието откриване за посетители е днес, очакват над 1.5 милиона посетители, които ще видят повече от 600 автомобила, между които и 8 световни премиери.
Сред тези, които предизвикват най-голям интерес е новото сребристо Porsche 911, чиято базова цена е 11.5 млн. рубли (287 500 долара), както и брониран Jaguar XJ, подходящ за олигарсите загрижени за сигурността си.
"Продажбите на Porsche падат с 35% в Русия през миналата година като спадът е по-голям в сравнение с останалите пазари. Това, което кризата ни показа обаче е, че трябва да развиваме още дилърската си мрежа. 2009 г. беше година на преструктуриране," казва шефът на Porsche в Русия Томас Старцел.
Продажбите на марката се подобряват от януари насам, според него.