Боинг купува ВМЗ-Сопот?
Има възможност да възстановим възможностите на компании, които са подходящи за инвестиции в съответната сфера. Стратегията за приватизацията на ВМЗ е вече почти готова и се очаква да мине през МС. Това заяви министърът на икономиката Трайчо Трайков, коментирайки дали компанията "Боинг" ще купи ВМЗ-Сопот.
Да се вземе инвестиционно решение, трябва много повече информация каква ще бъде инвестицията относно ВМЗ, това е един предварителен разговор, поясни още министърът. "Аз непрекъснато разговарям с компании, въпросът е винаги да се намери пресечната точка, защото инвестициите са единственият устойчив начин да се балансира бюджета, да се намалява бюджетния дефицит и да се стимулира икономическия растеж", коментира още Трайков.
В момента американските компании регистрират много добри корпоративни печалби, но се въздържат от инвестиции и са много внимателни по отношение на каквато и да било експанзия, добави икономическият министър.
Когато има възможност да се сключи една инвестиция, трябва да се види първо дали тя е полезна за страната, коментира Трайков относно евентуалното построяване на писта за "Формула" 1 в България. Той е категоричен, че позицията на Бърни Екълстоун е, че от такъв проект не се печели само от билети.
Очакваме предложението от инвеститорите, които появяват интерес да предложат оферта за изграждането на писта за "Формула" 1 и ако тази оферта е добра за България, ще има такъв проект. Бърни Екълстоун смята, че е добра идея да построи писта за "Формула" 1 в България. Казах, че съм оптимист за проекта, но до момента нямаме предложение на инвеститор с парите, добави още Трайчо Трайков.
Относно Христо Ковачки и "Брикел", министър Трайчов каза, че МОСВ са поискали план за затварянето на "Брикел". Той не е сигурен дали срока за затварянето е до октомври, но ако това е срокът и дотогава няма положително становище, МОСВ ще предприеме действия.
Запитан кой е виновен затварянето на предприятието и 2000 души ще останат без работа, енергийният министър коментира, че не е необходимо да има виновен. Ако някой не е инвестирал и поради това бизнесът му бъде затворен и от това пострадат работниците му, то очевидно работниците му трябва да се оплачат, така че вината е изцяло на Христо Ковачки.
Проблемът не е инвестицията, проблемът е, че до края на модернизацията и момента, в трябва да се затвори предприятието има около 19 месеца. В тези 19 месеца предприятието не може да работи и вариантът, който му предложих е да си направи инвестицията, да плаща минимални заплати и когато модернизацията е готова, да продължи да работи. Но той не се съгласи на това мое предложение, разказа още Трайчо Трайков.
Източник: Нова телевизия