14.7 млрд. евро вложени в онлайн реклама в Европа през 2009
14.7 млрд. евро са инвестирани в онлайн реклама в Европа през 2009 г. Континентът постепенно настига САЩ по обем на средствата, изразходвани за реклама в мрежата, обяви днес президентът на IAB Europe Ален Йоро по време на презентацията си на Webit 2010 - най-голямото събитие за дигиталния бизнес в Централна и Източна Европа. Форумът се провежда в София от 27 до 29 октомври 2010 г.
През 2009 г. инвестициите в онлайн реклама в САЩ възлизат на 16,26 млрд. евро, докато година по-рано те са 16,83 млрд. евро. За сравнение, обемът на тези инвестиции в Европа през 2008 г. е малко над 13 млрд. евро. „В условията на криза дигиталният маркетинг продължава да бележи развитие в Европа и на националните пазари на континента, което е много положителна тенденция", заяви Ален Йоро.
Най-много инвестиции за рекламни и маркетингови активности в интернет спрямо броя на потребителите на мрежата са направени в Чехия. Там този дял възлиза на близо 50 евро средно на потребител, докато в България са инвестирани между 3 и 4 евро на човек, ползващ интернет.
Към януари 2010 г. в Централна и Източна Европа броят на интернет потребителите възлиза на близо 117 милиона от общо около 300 милиона население, показва изследване на IAB Europe на 15 национални пазара в региона. Най-голямата част от тях са в Русия, където броят на потребителите на мрежата е около 40 млн. души. Проучването на организацията, която има 26 национални подразделения и 33 компании - членове, е направено в 15 страни - Естония, Латвия, Словения, Чехия, Полша, България, Унгария, Словакия, Хърватия, Румъния, Турция, Русия, Беларус и Украйна.
Спрямо януари 2009 г. година ползващите интернет в Централна и Източна Европа са се увеличили с близо 9 млн. души. Най-голям ръст те са отбелязали в Украйна, където броят им е нараснал с около 15 % за 1 г.
Данните бяха представени във втория ден от webit 2010 - един от водещите световни форуми за дигиталната индустрия, на който се срещат рекламодатели, рекламни, маркетингови и интерактивни агенции, печатни, електронни и онлайн медии. През 2010 събитието очаква над 6000 посетители и десетки изложители. Изложбената част е напълно безплатна за регистрираните посетители. В конферентната програма има безплатни сесии и панели и такива с платен достъп. За първи път регистрацията при подобен световен форум позволява участниците да заплащат за достъп само до избраните от тях панели от програмата.
Webit се провежда от 27 до 29 октомври в НДК, София. Организатори са е е-Академия и Webit Ambassadors.Повече информация за webit 2010 можете да намерите на WebitExpo.com
Бранд маркетинг, дигитален криейтив, маркетинг в социални медии, видео реклама, мобилен маркетинг, реклама в игри и онлайн продажби ще формулират основните теми за панелни дискусии, сесии и специални презентации на webit 2010.
В програмата на форума са предвидени повече от 60 семинара, 2 мастър класа и възможност за бизнес срещи в специално обособена VIP-зона. Над 80 лектори, сред които регионални и международни мениджъри от Facebook, Yahoo!, eBay, BBC ще представят знания и опита на най-големите фирми в света, както и анализи и тенденции за бъдещето на дигиталния бизнес.