Кръшкането като бизнес
Животът е прекалено кратък - позволи си една афера! Това е мотото на най-популярната американска интернет-страница за изневери: Ашли Медисън. На всеки 11 секунди на сайта се регистрира по един нов "кръшкач".
Социалната мрежа Ашли Медисън помага на семейни мъже и жени да намерят подходящ партньор за изневяра. Докато американските медии обсъждаха и критикуваха темата, броят на регистрираните потребители се изстреля над 7 млн.. Междувременно хора от 9 страни се радват на услугите, предлагани от онлайн-портала.
"На всеки 11 секунди се регистрира по един нов потребител. Ние сме най-бързо развиващата се социална мрежа след Фейсбук", казва изпълнителният директор за Европа Константин Дитрих пред ДВ. През последните месеци порталът се опита да завладее и сърцата на неверните съпрузи в Германия, Австрия и Швейцария. Разбира се, в тези страни има и други интернет-страници, които сватосват женени. Ашли Медисън обаче е първият сайт, който открито ще рекламира услугите си и по телевизията.
До средата на 70-те години в много страни се смята за престъпление да посредничиш при кръшкане. Днес обаче това вече е изключително доходоносен бизнес.
За всеки осъществен контакт потребителите на Ашли Медисън плащат около 49 евро. Печалбата на интернет-портала е нараснала почти пет пъти за последните две години, а през 2010 се очаква да достигне 45 млн. евро. "В бизнеса с кръшкачите има отлични преспективи", казва Дитрих и продължава: "Статистиките сочат, че половината от германците изневеряват. Ние смятаме, че в действителност числото е много по-голямо."
Според управителния директор на интернет-портала Ноел Бидерман, забраненият плод е най-сладък. Тъкмо върху този принцип той изгражда и маркетингова стратегия, която да отличава Ашли от множеството страници за запознанства.
В интернет-пространството вече се въртят и първите остри критики, които могат да се обобщят в изречението: "Сайтове с подобни предложения развалят семейства". Това обвинение поддържат и редица семейни терапевти. Но Бидерман и Дитрих знаят, че лоша реклама няма - те се радват на всяка дискусия, която тяхната страница предизвиква.
Източник: БГНЕС