Германският автомобилостроителен гигант Volkswagen съобщи, че продажбите му за 2010 г. бележат растеж от 13.5% и за първи път превишават 7 млн. единици, за което е допринесло търсенето в Китай и САЩ, предаде Асошиейтед прес.

Volkswagen посочи, че доставките на групата за миналата година възлизат на 7.14 млн. спрямо 6.29 млн. година по-рано.

За декември групата, която включва марки като Audi, Skoda и Seat, е отчела още по-силен растеж - 22.8% на годишна основа. Миналият месец са били продадени 545 хил. коли.

В Китай продажбите на Volkswagen за цялата година са скочили с 37.4% до 1.92 млн. автомобила, изпреварвайки доставките в Западна Европа, където е отчетено повишение с 11.6% до 1.85 млн. Доставките за САЩ са се увеличили с 20.9% до 360 300.

Огромен растеж се наблюдава в Индия, където продажбите за 2010 г. са скочили с цели 181% до 53 500 бройки.

В Детройт - преди откриването на автомобилното изложение - Volkswagen разкри името на новия си седан, предназначен за американския пазар.

Дългоочакваният модел ще се казва доста традиционно за марката - Passat, макар че е съвсем различен модел от европейския си събрат. Приликата между тях е в стила, но американския модел няма нито един външен панел, който да е общ с европейския. Осен това е и доста по-голям на размер.

Американският Passat е ключов елемент от стратегията за увеличаване на продажбите и изместване на японската компания Toyota от лидерската позиция в световен мащаб, коментира Франс прес.

Превозното средство, което досега бе назовавано като "нов средно голям седан", ще се произвежда в новооткрития завод в Чатануга, щата Тенеси, в който групата инвестира 1 млрд. долара.

Този автомобил, който ще излезе на пазара в средата на август, ще струва около 20 хил. долара, посочва АФП.

BMW също обяви, че миналата година продажбите не нейни автомобили са се увеличили. Ръстът е с 13.6%, като най-голям е бил той в Китай. За 2011 г. групата прогнозира рекордни равнища, предаде Асошиейтед прес.

Компанията посочи, че световните продажби на автомобили от марките BMW, Mini, Rolls-Royce възлизат на 1.46 млн. спрямо близо 1.29 млн. през 2009 г.

От основната марка BMW са продадени 1.22 милиона автомобила - увеличение от 14.6%.

Иън Робертсън, който е член на борда на директорите на BMW, заяви, че очаква продажбите да превишат 1.5 милиона през 2011 г., "поставяйки нови рекорди за групата".

През декември компанията е продала 141 358 коли - с 14.2% повече, отколкото през същия месец на 2009 г.

В Китай продажбите бележат скок от 59.5 на сто за декември и 86.7% за цялата година.

На американския пазар отчетеният растеж за миналия месец е 16.9% повече, а за 2010 г. - 9.9%.

Френският автомобилопроизводител Renault също обяви резултатите си за миналата година. Според данните продажбите му са нараснали с 14% до рекордни равнища - отново до голяма степен благодарение на силното търсене на нововъзникващите пазари, предаде Асошиейтед прес.

През 2010 г. компанията е продала 2.6 млн. превозни средства - повече от всякога и от прогнозата на ръководството - като растеж е отчетен във всички географски региони. През 2009 г. продадените коли бяха 2.3 млн.

Renault съобщи, че ще продължи да преследва растеж на "пазарите в подем" извън Европа.

Френският автомобилопроизводител допълни, че ще пусне серията си електрически коли през втората половина на годината.

В последно време компанията е засегната от случай на заподозрян промишлен шпионаж, чийто обект, по думите на френския министър на промишлеността, изглежда е програмата за електрически автомобили на Renault.

Френската автомобилостроителна компания и японският й партньор Nissan инвестираха 4 млрд. долара в разработване на електромобили, припомня АП.



Източник: БТА