Популярни реклами били пълни с нарушения
Популярни телевизионни реклами са в нарушение на етичния кодекс в търговските комуникации. Това е установила Етичната комисия към Националния съвет за саморегулация (НСС).
НСС обединява Българската асоциация на рекламодателите (БАР), Асоциацията на рекламните агенции (АРА) и Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО).
Етичната комисия е разгледала жалби по няколко нашумели реклами. Според заключенията клипът на играта "SМS за милиони" на "Ню Геймс" е неподходящ за деца. Рекламата показва млада дама, която спира кола на улицата. Шофьорът я пита "Как си с ръцете?", а след това я води вкъщи.
Легнала на дивана, жената пуска SMS-и от мобилния си телефон. От Етичната комисия смятат, че е недопустимо да се пропагандира рекламна игра със средствата на непозволената от закона най-древна професия - проституцията.
В отговор на жалбата представител на "Ню гейм" обяснява, че рекламата е реплика на известния филм "Хубава жена". Жалби има и към друг видеоклип на "SMS за милиони". Според комисията потребителят е подведен, че участието му в играта е напълно безплатно.
Проблеми има и с реклама на "Мобилтел" за тарифен план LOOP Mega. Според комисията клипът показва липса на социална отговорност, неподходящ е за деца и залага на тяхната доверчивост. В НСС са получени няколко жалби. В тях се казва, че клипът призовава младите хора да пращат SМS-и на непознати и да се срещат с тях.
Заблуждаваща била брошурата за абонаментен план GLOBUL WEB&TALK на "Космо България Мобайл" ("Глобул"). В брошурата не са включени т.нар. "звездички", които са публикувани на сайта на компанията. От тях става ясно, че тя може да въведе допълнително ограничение на потреблението или да деактивира услугата едностранно в определени случаи.
Подвеждаща е и рекламата на "Евробет" - "Две хиляди лева заплата, без да работим". Според комисията не е редно да се създават илюзии, че може да се получава заплата без реално да се работи. Проблем при рекламата на "Макс Телеком" пък бил, че компанията претендира за най-бърз мобилен интернет. Имало обаче конкуренти, които предлагали по-добра скорост.
Източник: в. Труд