Американци изкупуват намалени автомобили
Големите намаления на японски и американски автомобилопроизводители са накарали американците да се втурнат да купуват коли и продажбите в САЩ през февруари са скочили с 27% на годишна основа, съобщи експертът в този сектор Аутодейта (Autodata), цитиран от ДПА.
Миналия месец са продадени 993 400 нови коли, което е най-голямото увеличение от септември 2010 година. Това е и едно от най-добрите постижения от периода на рецесията 2007-2009 година.
Въпреки скачащите цени на горивата заради протестите в Близкия изток, американците продължават да предпочитат автомобилите, харчещи много, като пикапите и колите с висока проходимост, които представляват над половината от продажбите. Производителите на тези коли обаче през последните две години са ги "подложили на диета", като са олекотили конструкцията им и са намалили разхода на гориво.
Дженерал мотърс (General Motors) запазва водещата си позиция в САЩ с 207 000 продадени автомобила през февруари, отчитайки увеличение на продажбите от 46 процента на годишна основа. Най-продаваният модел на компанията е бил пикапът Силверадо (Silverado). Дженерал мотърс насърчи продажбите, като увеличи отстъпката от цената от 3519 долара на 3849 долара.
Продажбите на Форд (Ford) са се увеличили с 14 процента до 156 600 автомобила. Увеличението при Крайслер (Chrysler LCC) е същотото, като са продадени 95 100 автомобила.
Тойота (Toyota), която все още е номер едно по продажби в света, се завръща след трудна година на изтегляния на автомобили, като продажбите й бележат растеж от 42 процента на американския пазар, достигайки 141 800 автомобила през февруари. Средната отстъпка от цената, която предложи Тойота, бе 2041 долара.
Германските производители на автомобили са предложили най-малки намаления през февруари.
Отстъпката в цената при Порше (Porsche) е била най-ниска - 632 долара. Въпреки това компанията е продала 2000 автомобила, което е 32 процента растеж спрямо същия месец миналата година.
Ауди (Audi) продължава доброто си представяне в САЩ, като продажбите му са нараснали с 25 процента до 7800 автомобила.
Фолксваген (Volkswagen AG) отчете увеличение на продажбите с 19 процента с 21 500 продадени коли през февруари. Компанията планира да покори американския пазар в края на годината с Пасат (Passat), разработен специално за американските шофьори на конкурентната цена от 20 000 долара.
Източник: БТА