Представете си, че ви се плаща за това да ядете сладолед по цял ден, да ходите на плаж или да измисляте начини как една състезателна кола да върви още по-бързо, пише CNBC.

Тези неща звучат като фантазия за повечето от нас, но всъщност това са професиите на някои хора.

Пол Монахан, например, оглавява инженерния отдел на отбора от Формула 1 Red Bull Racing, докато работата на Кирстен Шимолер е да създава нови вкусове сладолед за компанията Ben & Jerry's.

Те двамата и още няколко души със сигурност могат да претендират за най-готините професии в света. Вижте как са се сдобили с тази работа и как минава един техен ден:

Инженер в отбор участващ в автомобилни състезания

Пол Монахан има бюро с компютър както всички нас, но вместо да поделя времето си между бюрото и конферентната зала, той го поделя между бюрото си и състезателната пистата.

Той оглавява инженерния отдел на отбора от Формула 1 Red Bull Racing, което означава, че контролира конструирането на автомобила и ремонтните дейности, когато нещо се обърка. Разбира се, работата му е свързана с много пътуване, като се има предвид, че състезанията от Формула 1 се провеждат в цял свят.

Как се озовава там? Монахан учи механоинженерство в Университета на Хартфордшир във Великобритания и получава първата си работа в Aston Martin Honda, след което работи десет години за McLaren Racing, а в момента е в Red Bull Racing.

Най-хубавия му ден? "Бих казал, че спечелването на Световната титла през миналата година беше доста хубаво!" споделя Монахан. "Това осмисля дългите часове работа."

Създател на различни вкусове сладолед

Кирстен Шимолер е мениджър развитие продукти за марката сладоледи Ben & Jerry's. Това е работа, за която тя се обучава още от млада.

Нейните родители са се занимавали с ресторантьорство и производство на вина. Баща й се е занимавал и с разработване на продукти, а тя се опитвала да му подражава като малка.

Тя има диплома от университета Корнел и е работила в Unilever, където е разработвала продукти за веригата ресторанти PF Chang's. Когато вижда обявата във вестника (точно така, за тази позиция е имало обява във вестника!), тя се възползва от шанса да се завърне в родния се Върмонт и да работи за компания, чиито продукти е консумирала и харесвала откакто е била петгодишна.

Тя яде сладолед по цял ден като някои дни дори това е закуската й. Взема и за вкъщи. Причината Кирстен да не изглежда като, че яде сладолед по цял ден е, че компанията има безплатен фитнес салон и предоставя на служителите си и безплатни карти за фитнес по техен избор. В момента от Ben & Jerry's си търсят още един служител на тази позиция.

Кулинарен посланик

Алис Шин има мечтаната работа за всеки почитател на храната. На нея й се плаща за да хапва из цяла Азия, придружавана от двама професионални готвачи, след което да блогва за това.

Как се сдобива с такава вкусна работа? Тя печели състезание за кулинарен посланик, организирано от веригата ресторанти Pei Wei, която е собственост на P.F. Chang's.

За кулинарните си приключения Шин разказва на www.peiweiblog.com .

Уменията необходими за такава работа са "голям апетит, безстрашие и способност да улавяш преживяното по начин, който ще се хареса на хората вкъщи," казва Шин.

След като всичко това приключи, Шин ще се върне към обикновената си работа, която е в рекламния бизнес.

Ръководител на империя от забавни уебсайтове

Когато повечето от нас разглеждат забавни снимки на животни в интернет, това се счита за убиване на работно време. За Бен Хъ обаче, който предпочита да го нарича "умствена ваканция," това е бизнес модел.

Той е ръководителят на Cheezburger Inc., компанията, която притежава около 40 забавни уебсайта, между които ICanHasCheezburger.com , IHasaHotDog.com , FAILBlog.org , Memebase.com и theDailywh.at .

Първият уебсайт ICanHasCheezburger, на който има снимки на сладки котки, със забавни текстове под тях, не е идея на Хъ, но той оценява бизнес стойността му и го купува през 2007 г. Той преработва сайта и го превръща в успешен бизнес. Първоначално бизнесът се е състоял от Хъ и кучето му, които гледали телевизия по цял ден и организирали изпратените от читателите снимки на ICanHasCheezburger.com. Сега това представлява империя от 40 сайта с 53-ма служители.

Хъ първоначално работи като журналист няколко години преди да се захване с технологична компания, точно когато се пука дотком балона. Последната му работа е продуктов мениджър в компания разработваща технологии за тъчскрийн. Това обаче продължава докато Хъ не открива предприемача в себе си.

Изпробване на дестинации за меден месец

Денис Дъфилд-Томас си поставя цел - да пътува по света със съпруга си Марк. Когато нейна приятелка й изпраща статия за ирландска туристическа компания търсеща двойка, която да пътува по света и да изпробва различни дестинации за меден месец в продължение на шест месеца, тя разбира, че трябва да кандидатства. Изненадващо или не, тя и съпругът й Марк печелят побеждавайки 30 000 други кадидати.

Тяхната "работа" е да изпробват дестинации за меден месец, след което да правят видеа, да качват снимки и да блогват за това как са изкарали. Благодарение на това те участват в сватбена церемония на племето Масаи в Кения, гмуркали са се за костенурки в Австралия и са яздили камили в Йордания.

Добрата новина е, че Runaway Bride and Groom, компанията, която ги е наела, в момента търси нова такава двойка. Желаещите могат да се регистрират на RunawayBrideandGroom.com.

Посланик на туризма

Ако смятате, че някои от всичките тези конкурси за „работата мечта" не включват истинска работа, не сте срещали Бен Саутал. Бен спечели конкурса за "Най-добрата работа в света" преди две години. Той трябваше да се грижи за остров в Куинсленд, Австралия, където трябваше да ходи на плаж, да се гмурка, да разглежда всичко, което може да се разгледа, след което да пише за това в блога си.

Тази работа продължава шест месеца, но Саутал се представя толкова добре, че в момента работи на пълен работен ден като посланик на туризма за Куинсланд.

Как минава един ден на Саутал? Понякога той се гмурка в Големият бариерен риф; други дни придружава група ученици на посещение или говори пред 2 000 души на конференция. Не всеки ден обаче е толкова приятен, защото на Саутал от време на време му се налага да чисти и басейна.

Професионален модел на тениски

Децата често молят родителите си да си остават вкъщи, с което предизвикват отговори като, "Миличко, на татко не му плащат да седи по цял ден на дивана, затова татко трябва да ходи на работа."

Карл и Ейми Мартин откриват начин да комбинират всичко това. Те създават своя компания известна като "The Billboard Family," а цялото семейство (в това число децата Лейн, Кейтлин и бебето Алекс) получава пари, за да носи тениски с логото на дадена компания, независимо дали си стоят вкъщи или излизат навън, след което пускат съобщения във Facebook и Twitter и правят видеа за YouTube, свързани с компанията чието лого носят. Една компания дори спонсорира раждането на дъщеря им Алекс наскоро.

Таткото Карл казва, че е взел идеята от Джейсън Садлър, който основава мини-империя за носене на тениски наречена "I Wear Your Shirt."

Единственият проблем на семейство Мартин е, че трудно успяват да накарат децата да запазят тениските си чисти.

Видеооператор на свободна практика

Джо Кафри се занимава с видеопродукция, но не ходи на работа в офис или студио. Той ходи на най-различни места по света за всяка от своите задачи, заснемайки видеоматериали за своите клиенти.

Понякога е в Медисън Скуеър Гардън в Ню Йорк, друг път в Истанбул.

Той върши много работа за Карнеги Хол и така попада и в Истанбул. Те имат световна студентска програма и той е част от екипа, който заснема концертите и ги излъчва по цял свят. Понякога видеата са само за клиентите му, какъвто е случаят с речите на Далай Лама в Медисън Скуеър Гардън, или пък заснетите от него фирмени партита. Друг път нещата са различни както е с концерта на Крис Рок, видеото от който е използвано в шоуто му по HBО.

И докато много хора загубиха работата си по време на рецесията Кафри е в по-изгодно положение благодарение на компании, които имаха недостиг на средства и искаха да наемат хора на свободна практика.