1.2% инфлация за февруари
Индексът на потребителските цени (ИПЦ) за февруари 2011 г. спрямо януари 2011 г. е 101.2%, т.е. месечната инфлация е 1.2%.
Инфлацията от началото на годината (февруари 2011 г. спрямо декември 2010 г.) е 1.9%, а годишната инфлация за февруари 2011 г. спрямо февруари 2010 г. е 5.2%.
Средногодишната инфлация за периода март 2010 - февруари 2011 г. спрямо периода март 2009 - февруари 2010 г. е 3.1%.
През февруари 2011 г. спрямо предходния месец цените на стоките и услугите в потребителските групи са се променили, както следва:
- хранителни продукти и безалкохолни напитки - увеличение с 3.1%;
- алкохолни напитки и тютюневи изделия - увеличение с 0.2%;
- облекло и обувки - намаление с 1.1%;
- жилища (наеми, текущ ремонт и поддържане), вода, електроенергия, газ и други
- горива - цените остават на равнището от миналия месец;
- жилищно обзавеждане, домакински уреди и принадлежности и обичайно поддържане на дома - цените остават на равнището от миналия месец;
- здравеопазване - увеличение с 0.1%;
- транспорт - увеличение с 1.2%;
- съобщения - цените остават на равнището от миналия месец;
- свободно време, развлечения и културен отдих - увеличение с 0.1%;
- образование - намаление с 0.1%;
- ресторанти и хотели - увеличение с 0.2%;
- разнообразни стоки и услуги - увеличение с 0.3%.
През февруари са се увеличили цените на следните хранителни продукти: брашно - с 5.3%, хляб - с 5.4%, макаронени изделия - с 0.8%, пасти, торти, сиропирани сладкиши - с 1.2%, месо от едър рогат добитък - с 2.1%, риба и рибни продукти - с 1.1%, пресни млека - с 1.8%, кисели млека - с 1.2%, сирене - с 0.7%, кашкавал - с 2.4%, маргарин - с 3.6%, млечни и растителни масла - съответно с 1.9 и 4.8%, домати - с 4.5%, ябълки - с 6.1%, краставици- с 27.6%, зрял чесън - с 4.0%, зрял лук - с 8.9%, картофи - със 17.0%, зеле - с 33.6%, пипер - всички видове - с 13.6%, леща - с 1.1%, захар - с 22.6%, захарни и шоколадови изделия - с 1.4%, кафе - всички видове - с 1.4%, алкохолни напитки - с 0.7%, и други.
През месеца са се намалили цените на следните хранителни продукти: птиче месо - с 0.3%, свинско месо - с 1.5%, малотрайни колбаси - с 0.5%, яйца - с 0.8%, маслини - с 0.3%, цитрусови и южни плодове - с 2.8%, гъби - с 1.1%, минерални води и безалкохолни напитки - с 3.6%, и други.
През февруари в групите на нехранителните стоки и услугите е регистрирано увеличение при: наеми за жилища - с 0.1%, водоснабдяване - с 0.3%, течни горива за битови нужди - с 3.5%, готварски печки - с 0.6%, бойлери - с 0.5%, хладилници и хладилни камери - с 0.2%, дизелово моторно гориво - с 4.3%, автомобилен бензин А95Н - с 2.5%, автомобилен бензин А98Н - с 2.4%, услуги в ресторанти, кафенета и други - с 0.3%, продукти за лична хигиена - с 0.4%, и други.
Намалили са се цените на: облекло - с 1.0%, обувки - с 1.5%, мебели - с 0.6%, газ пропан-бутан за ЛТС - с 3.3%, телевизионни приемници и антени - с 0.9%, услуги, свързани с образованието - с 0.1%, услуги по настаняване - с 2.0%.
През февруари са се повишили цените на лекарствата и на стоматологичните услуги с по 0.1%, а цените на лекарските услуги са на нивото от януари.
По окончателни данни на НСИ индексът на потребителските цени за януари 2011 г. спрямо декември 2010 г. е 100.6%, т.е. месечната инфлация е 0.6%.
Хармонизираният индекс на потребителските цени (ХИПЦ) за февруари 2011 г. спрямо януари 2011 г. е 100.6%, т.е. месечната инфлация е 0.6%. Инфлацията от началото на годината (февруари 2011 г. спрямо декември 2010 г.) е 1.0%, а годишната инфлация за февруари 2011 г. спрямо февруари 2010 г. е 4.6%.
Средногодишната инфлация за периода март 2010 - февруари 2011 г. спрямо периода март 2009 - февруари 2010 г. е 3.5%.
Според ХИПЦ през февруари 2011 г. спрямо предходния месец цените на стоките и услугите в потребителските групи са се променили, както следва:
- хранителни продукти и безалкохолни напитки - увеличение с 2.2%;
- алкохолни напитки и тютюневи изделия - увеличение с 0.2%;
- облекло и обувки - намаление с 0.9%;
Индексът на цените за малката кошница (ИЦМК) за февруари 2011 г. спрямо януари 2011 г. е 102.2%, а от началото на годината (февруари 2011 г. спрямо декември 2010 г.) е 103.2%.
През февруари цените на стоките и услугите от малката кошница за най-нискодоходните 20% от домакинствата са се променили спрямо предходния месец, както следва:
- хранителни продукти - увеличение с 3.6%;
- нехранителни стоки - намаление с 0.1%;
- услуги - увеличение с 0.1%.