Около 700 км трябва да бъдат магистралите у нас към края на 2013 г. 421 км вече са налични, остават да се построят още 560 км. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев на Шестата годишна конференция „Стратегическа инфраструктура, България 2011. Приоритети 2020".

По думите му сега 40% от пътната инфраструктура е в добро състояние, 40% - в средно, а 20% - в лошо състояние.

„Ние работим здраво. В момента строим 180 км магистрали и това е повече от количеството построени магистрали за 20-те години на прехода", изтъкна Плевнелиев. Той посочи, че до 1989 г. са построени и вкарани в експлоатация 250 км магистрали, а от 1990 г. до 2009 г. - 170 км.

"Сега, освен строителството на 180 км магистрали, ние имаме тръжни процедури за още 100 км", добави министърът.

По думите му тези 280 км са целта на правителство, които да изгради само за четирите години от своя мандат. С това националната мрежа би следвало да се разшири до около 700 км магистрали.

Със строителството на седемте аутобана у нас трябва да бъдат построени 1264 км магистрали за периода и след 2014 г. , сочат още сметките на Плевнелиев.

Той изтъкна, че през 2011 г. започва мащабна програма за проектиране за строителството на скоростни пътища у нас.

Тече проектирането на автомагистрала „Тракия" - за рехабилитация на съществуващи участъци. През тази година предстои да бъде подготвена и тръжна процедура за рехабилитация на участъци от „Хемус", а до края на годината правителството трябва да има апликационни форми за важните обекти, които ще стартират от 2014 г. до 2020 г.

„Искаме да инвестираме 5 млрд. евро в пътната инфраструктура до 2020 - 3 млрд. в магистрали и 2 млрд. за скоростни пътища, обясни още Росен Плевнелиев.

За всеки един от стратегическите обекти има ясни източници на финансиране", изтъкна министърът.

Източник: Фокус