Десетте държави, в които потреблението ще расте
От A.T. Kearney посочиха 10-те държави, в които потребителите ще харчат най-много в следващите няколко години. Някои от тях може да ви изненадат - това са държави с политическа нестабилност, но с потенциал за голям растеж, който ще създаде ново поколение средна класа.
10. Турция
Турция се изкачва с 8 места напред спрямо миналогодишната класация. На пазара вече има сериозна конкуренция от местни и чужди търговци. H&M навлезе в страната през 2010 г,, докато Best Buy излезе от нея тази година.
9. ОАЕ
ОАЕ излиза в добро здраве от световната рецесия. През 2010 г. потреблението е скочило с 9%, макар все още да е на нива, по-ниски от преди кризата.
8. Перу
В последните 5 години Перу отбелязва сериозен икономически ръст. Очакват се 10 нови мола тази година и общо 100 за страната до 2015 г.
7. Саудитска Арабия
Потребителското доверие в страната с 29.2 милиона жители е високо. Страната има младо население, голяма част от което с високи доходи.
6. Китай
Пазарът на търговия на дребно в Китай се оценява на 2.1 трилиона долара, а потребителите са оптимистично настроени, въпреки повишаващата се инфлация и лихви.
5. Кувейт
Кувейт има най-високо ниво на продажби на глава от населението в света - 4 300 долара. Населението на страната е младо, а продажбите на дребно отбелязват ръст от 8% във всяка от последните 5 години. Голяма част от населението е с добри доходи.
4. Индия
Увеличаващата се средна класа подкрепя покупателната способност в страната. Проблем обаче са законите - търговците могат да влязат на пазара само чрез джойнт венчър с индийска компания.
3. Чили
Населението на страната е младо, съсредоточено в градовете, а покупателната способност на средната класа се увеличава. Президентът милиардер Себастиан Пинйера планира структурна реформа, която да засили конкуренцията на пазара.
2. Уругвай
Успехът на Уругвай се свързва с този на Бразилия и Аржентина. Чуждите инвеститори трябва да имат предвид, че пазарът е съсредоточен най-вече около Монтевидео.
1. Бразилия
В Бразилия ще се проведе следващото Световно първенство по футбол, предстои и Олимпиада. Най-големите предизвикателства пред чуждите инвеститори са високите такси за внос и различията в сезоните.