5 CEO-та, които седят на горещия стол
Някои шефове на големи технологични компании стоят в горещия стол в момента. Акциите на компаниите им падат, бизнес стратегиите им на дадоха необходимия резултат, а настроението на акционерите не е много добро:
Карол Барц, Yahoo
Най-голяма грешка: неефективно управление
Акциите падат със 7% тази година
През 2009 г. се считаше, че строгата Барц, известна със „цапната си уста" е идеалният човек, който ще възобнови възхода на Yahoo. Но това не се случи.
Въпреки че Барц най-накрая приключи сделката с аутсорсването на търсения с Bing, не е постигнала много други успехи.
Партньорството с Nokia е със съмнителен успех, предстои да видим какво ще стане с Hulu. Според слуховете Yahoo търси нов шеф.
Стив Балмър, Microsoft
Основна грешка: Apple и Google изпревариха компанията при мобилните технологии
Акциите падат с 12% тази година
През 11-те си години като CEO Балмър е правил няколко големи грешки. но напоследък напрежението се засили, а Дейвид Айнхорн от Greenlight Capital публично призова компанията да си смени CEO-то.
По времето на Балмър Microsoft въведе успешните Xbox видео игри с Windows 7, но той ще бъде запомнен и с фиаското Windows Vista, както и с това, че позволи смартфон бумът да му се изплъзне от ръцете.
Лио Апотекър от HP
Най-голяма грешка: Не получи доверието на Уолстрийт
Акциите падат с 15% тази година
Лио Апотекър бе нает през септември на мястото на Марк Хърд, който трябваше да напусне след етичен скандал.
Апотекър обаче до сега не е направил нищо значимо.
Джон Чамбърс, Cisco
Основна грешка: отделя прекалено много внимание в потребителски стоки и неглижира основната дейност на компанията
Акциите падат с 23.5% тази година
По време на 16-годишното управление на Чамбърс компанията увеличи продажбите си от 2 млрд. долара (през 1995) до 40 млрд. долара (миналата година).
В търсене на този ръст обаче компанията тръгна по някои странни пътища: Flip видео камери, Linksys рутери и др. Инвеститорите загубиха доверието си в Чамбърс.
Джим Балсил, Майк Лазаридис, Research in Motion
Основна грешка: управляват прекалено дълго
Акциите падат наполовина, спрямо цената им миналата година
Когато се появи BlackBerry - телефонът бе хит сред бизнесмени, тийнейджъри, майки и изобщо - сред всички.
Но когато се появиха тъчскрийн смартфоните на Apple и Google, компанията подцени заплахата.
Новият BlackBerry се появява прекалено късно. Дали ще се оправят нещата - Балсил и Лазаридис едва ли ще останат на поста достатъчно дълго, за да разберат.